Info – Page 6 of 54 – Daily Rakyat

Kategori : Info

14 Kebaikan Vaseline Yang Wajib Anda Ketahui

Di kalangan wanita pasti tidak asing lagi dengan produk Vaseline ini. Kebanyakan wanita pasti mempunyai produk Vaseline ini. Vaseline ini merupakan salah satu produk penjagaan kulit yang sangat mengagumkan, serta sangat popular dan dipercayai ramai. Produk Vaseline ini boleh didapati di mana-mana kedai berdekatan anda. Produk Vaseline ini juga turut dijual pada harga yang sangat-sangat […]

Tips Supaya Kuku Kekal Cantik Sepanjang Masa

Penampilan diri memang sangat penting untuk dijaga. Kebiasaannya kita pasti akan menjaga kecantikan wajah hingga terlupa aspek penjagaan lain seperti kuku. TIPS PENJAGAAN KUKU SUPAYA KUKU KEKAL CANTIK Jaga diet dan pemakanan Diet pemakanan yang baik dan seimbang adalah sangat penting bagi menjaga kecantikan dan kesihatan kuku. Makanan yang mengandungi vitamin B boleh mengelakkan kuku […]

Cuaca Panas

Ketahui Tips Kesihatan Semasa Musim Panas.

Kita sebagai rakyat Malaysia sudah terbiasa dengan cuaca panas kerana cuaca sebegini sering berlaku di negara kita ini. Tetapi cuaca panas yang melampau akan memberikan impak yang buruk kepada penduduk di Malaysia ini. Terdapat banyak pesakit yang berada di hospital yang sakit disebabkan oleh cuaca panas yang melanda negara kita ini.Kita sedia maklum, sudah beberapa […]

Cara Hilangkan Rasa Mengantuk Pada Waktu Bekerja

Mengantuk sewaktu bekerja itu perkara biasa. Ada yang memilih untuk tidur sekejap dan ada juga yang cuba sedaya upaya untuk menahan diri daripada mengantuk. Perkara yang paling sukar untuk hilangkan mengantuk terutama selepas makan tengah hari. Jika anda tidak mahu tidur sekejap, apa kata anda cuba tips ini bagi mengelakkan mengantuk. CARA HILANGKAN RASA MENGANTUK […]

Keris Siamang Tunggal

Upin & Ipin: Keris Siamang Tunggal Bukti Kepakaran Anak Tempatan Setaraf Peringkat Antarabangsa

Selepas menghasilkan filem animasi yang dihasilkan oleh anak tempatan Malaysia, kini Les’ Copaque Production muncul dengan satu lagi filem animasi Upin & Ipin: Keris Siamang Tunggal. Filem ini merupakan satu kejayaan besar bagi industri perfilem Malaysia kerana pembikinan filem ini 100% dihasilkan oleh animator anak tempatan. Satu kejayaan yang cukup membanggakan bagi kita rakyat Malaysia. […]

Cara Putihkan Gigi Menggunakan Bahan Mudah

Ramai orang sibuk mahu berkulit putih sekarang ini. Bukan sahaja muka nak putih, gigi pun samalah nak putih. Maka tidak hairanlah bermacam-macam produk memutihkan gigi sudah mula dihasilkan dan dijual di pasaran untuk tujuan ini. Walaubagaimanapun, kebanyakan produk untuk memutihkan gigi menggunakan bahan kimia “peluntur” untuk memutihkan gigi dan tentu sekali ini akan menyebabkan pengguna […]

Cara Menghindarkan Diri Dari Pemikiran Negatif

Tidak semua orang mampu untuk berfikir secara positif dalam sehariannya. Ramai yang selalu berfikiran negatif sehingga megundang tekanan kepada diri mereka sendiri. Ketika berfikiran negative, automatik hidup akan menjadi sulit dan boleh mendatangkan pelbagai penyakit. Jika anda kerap berfikiran negatif, sebagai contoh mudah berasa bersalah atas reaksi orang lain yang kurang baik terhadap anda, cubalah […]

Tips Untuk Kekal Fokus Semasa Belajar Yang Wajib Ketahui!

Memberikan tumpuan semasa belajar di dalam kelas adalah sangat penting. Sekiranya anda tidak memberikan tumpuan semasa belajar ketika di dalam kelas, maka hilanglah sebahagian besar maklumat yang telah dipelajari. Kegagalan memberikan tumpuan semasa belajar di dalam kelas menyebabkan ramai pelajar gagal meraih keputusan yang baik dalam peperiksaan. Mengetahui hal ini, semua pelajar berusaha yang terbaik […]

Tips Memilih Barang Hantaran Paling Berkesan

Kebiasaanya, apabila cuti musim sekolah, maka ramailah yang akan makan “nasi minyak”. Oleh itu, apabila kita menyentuh tentang isu perkahwinan, maka sudah terang lagi bersuluh kita semestinya akan turut membincangkan juga tentang hantaran perkahwinan. Namun, hantaran ini sangatlah berbeza dengan konsep yang berkaitan dengan mahar dan mas kahwin. Justeru, Walaupun perkhidmatan pengantin atau harga pengantin […]

Tiada Lagi “Muka Serupa Kulit Limau”

  Rasa cemburu dibuatnya bila tengok kulit muka kawan-kawan licin dan flawless kan? Lagi-lagi bila liang-liang pori di muka sendiri jelas kelihatan. Aduhh.. malunya! Semua orang ada pori sebenarnya, apa yang berbeza cuma saiz pori tu. Ada yang rasa kulit dia macam kulit limau dah sebab liang pori terbuka dan besar. Fungsi pori kat muka adalah untuk […]