Info – Page 5 of 51 – Daily Rakyat

Kategori : Info

Jenis Batuk

Jenis Batuk Dan Cara Rawatannya

Batuk  merupakan satu simptom kesihatan yang bukan sahaja menyebabkan diri kita tidak selesa, malah turut boleh menyebabkan orang lain di sekelilin kita terganggu dan juga mempunyai beberapa jenis batuk. Sekarang ni musim batuk. Batuk ada macam-macam jenis dan ubatnya ada macam-macam. Mana yang sesuai? 1.Batuk Kering Batuk kering atau juga dikenali sebagai Tuberkulosis (TB) merupakan […]

Percutian Di Pulau Kapas

Pulau Kapas Destinasi Yang Sesuai Untuk Percutian Bersama Keluarga!

Haii kawan-kawan sekalian, Haa pasti korang semua tak tahu nak pergi bercuti ke mana kan? Nak bawa anak jalan-jalan musim cuti sekolah nanti, tengok-tengok pulau, mandi-manda. Meh sini saya nak bagitahu tempat yang sesuai untuk korang bercuti hilangkan stress dan santai bersama keluarga iaitu Pulau Kapas, Terengganu! Tak perlu pergi pulau jauh-jauh dari Malaysia sebab […]

Tips Membeli Rumah

Tips Membeli Rumah Landed

Dalam kita tidak sedar, banyak tips membeli rumah yang dikongsikan untuk mereka yang baru pertama kali ingin membeli rumah. Membeli rumah adalah impian setiap orang di Malaysia. Terutama rumah pertama yang akan didiami. Bagi rumah untuk tujuan pelaburan pula dibeli dengan strategi lain. Sebelum anda membuat keputusan untuk membeli rumah bertanah (landed house), beberapa perkara […]

Move On

Move On: Tak Tahu Macam Mana Nak Move On? 10 Cara Terbaik Untuk Lupakan Si Dia

Mesti anda semua pernah bercinta kan? Jarang lah yang hidup single memanjang. Budak sekolah rendah sekarang pun sudah pandai cinta-cinta monyet. Ada yang bercinta dari zaman sekolah lagi sampai zaman bekerja pergh memang tabik la dekat mereka sebab bukan senang nak kekalkan hubungan yang lama, banyak ujian nya betul tak? Mesti anda pernah lalui macam-macam […]

Sediakan Mereka Untuk Kehidupan Bukan Pekerjaan

“Sediakan Mereka Untuk Kehidupan Bukan Pekerjaan”

Mungkin Satu sesi bersama dengan penerima anugerah “Nobel Laureate”, Mohamad Yunus dari Grameen Bank, Bangladesh telah diadakan untuk berkongsi perjalanan beliau menjelajah dunia abad ke 21 ini. Beliau berkongsi visi untuk menyelamatkan umat manusia dengan membawa impiannya untuk menangani tiga ‘Zeros’, ‘Zero’ Kemiskinan, ‘Zero’ Pengangguran dan ‘Zero’ Pelepasan Karbon bersih. Idea yang disampaikan oleh beliau memberi inspirasi […]

Percaya Atau Tidak? Ilmu Sihir Boleh Mengakibatkan Perbalahan, Penceraian Dan Perpisahan.

Mengenai perkara ini, tak semua yang percaya, bukan? Hanya orang yang pernah mengalami sahaja dapat merasai penderitaannya. Jika lambat di ubati, sihir ini boleh mengakibatkan perbalahan, perceraian, dan perpisahan. Sihir pemisah mempunyai banyak jenis sihir pemisah. Antaranya ada yang terkena sihir pemisah suami isteri, sihir pemisah dengan tunang, sihir pemisah dengan sahabat, sihir pemisah dengan […]

Pentingnya Air

Pentingnya Air Yang Mencukupi Untuk Teruskan Hidup

Sebagaimana yang kita sudah ketahui, pentingnya air bagi setiap makhluk bagi meneruskan hidup. Namun kita selalu mengabaikan dan menganggap ianya tidak penting untuk membekalkan air yang mencukupi kepada badan kita.   Kenapa Pentingnya Air Untuk Otak Dan Tidur? Di sini saya ingin menerangkan perkara yang berkaitan air, otak dan tidur yang penting dalam hidup kita. […]

Anda Curiga Dengan Pasangan Anda? Ketahui 8 Tanda Pasangan Anda Berlaku Curang

Kini terlalu banyak kes penceraian yang melibatkan berlakunya kecurangan daripada pasangan masing-masing. Seperti kata pepatah langit tidak selalunya cerah. Oleh itu, sepandai-pandai tupai melompat akhirnya akan jatuh ketanah jua. Begitulah peribahasa yang membawa maksud selicik mana seseorang itu menyembunyikan kecurangannya akan ada sedikit tanda-tanda yang mereka tidak dapat elakkan untuk ditunjukkan kepada pasangan tanpa mereka […]

Keguguran Rambut

Petua Untuk Wanita Yang Mempunyai Masalah Keguguran Rambut

Masalah keguguran rambut sering kali menghantui terutamanya bagi golongan wanita kerana rambut boleh dikatakan mahkota bagi setiap insan. Pelbagai cara atau inisiatif yang di ambil bagi mengembalikan kesuburan rambut tidak kira secara tradisional mahupun menggunakan teknologi moden. Berikut Merupakan Tips Mencegah Keguguran Rambut 1. Jangan Kerap Sikat Rambut Kurangkan sikat rambut anda supaya tiada rambut […]

5 Khasiat Madu Dalam Kesihatan Tubuh Badan

Khasiat Madu: 5 Perkara Yang Perlu Diketahui

Madu seperti yang kita ketahui merupakan salah satu daripada makanan sunnah nabi kita, Nabi Muhammad S.A.W. Khasiat madu juga sangat baik untuk kesihatan. Sebagai seorang muslim, kita sangat disarankan mengikuti sunnah nabi. Menurut kajian, madu sememangnya mempunyai banyak khasiatnya yang tersendiri. Antara khasiat madu adalah seperti berikut:   1. Membantu menguatkan daya ingatan Otak memerlukan […]