Info – Page 3 of 68 – Daily Rakyat

Kategori : Info

Ketahui 6 Punca Diet Tak Menjadi!!

“Hari ni dah masuk sebulan aku on diet dengan exercise. Mesti dah berpuluh kilo turun ni. Gerenti!!” Tapi bila naik atas alat penimbang.. “Sekilo dua je turun??!!” “Sia-sia je lah habiskan masa dengan jogging, zumba, kawal makan itu ini, tapi resultnya tak memberansangkan. Kenapa degil sangat lemak-lemak ni?” “Dah tak ada semangat dah nak kurus […]

10 Cara Untuk Meningkatkan Keuntungan Syarikat Dengan Mengekalkan Apa Yang Dah Ada

Makin lama makin menurun,sales bukannya menaik, sampai dah tak tahu nak buat macam mana lagi untuk meningkatkan semula sales, buntulah….. Ramai yang berfikiran dengan bertambahnya pelanggan atau menambah produk-produk yang lebih menarik dapat menambahkan keuntungan syarikat, tetapi ramai juga tidak sedar dengan mengekalkan segala yang dah ada itu juga mampu meningkatkan keuntungan syarikat malah mampu […]

Dashyatnya Cara Allah Jentik Hati Kita

Saat dunia akhir zaman, saat manusia tidak mengambil kisah halal haram. Beberapa kejadian atau isu yang berlaku sebagai teguran buat kita semua. Supaya kita tidak mudah lupa, supaya kita tidak terlalu leka dengan dunia ini. ISU CORONAVIRUS Pengajaran yang kita perolehi dalam isu ini ialah, indahnya Islam yang utamakan makanan halalan toyyiba. Setiap apa yang […]

Andai Ajal Dalam Tidur, Amalkan 4 Perkara Ini Walaupun Sesibuk Manapun

Sejak akhir-akhir ini, banyak berita kematian yang diterima lagi-lagi kematian yang tiba-tiba iaitu ajal dalam tidur. Oleh sebab itu, kita perlu mempunyai persiapan untuk mempersiapkan diri sebelum ajal menjemput kerana kita tidak akan tahu bila Allah akan menarik nyawa kita. Pesanan Rasulullah kepada Siti Aisyah Rasulullah berpesan kepada siti Aisyah ra. “ Ya, Aisyah! Jangan […]

Rahsia Posisi Tidur Kucing Anda

Kucing merupakan haiwan yang sering menghabiskan waktunya dengan tidur. Seekor kucing akan tidur selama 13-14 jam sehari untuk menyimpan tenaga.  Pasti anda pernah lihat kucing anda tidur dengan posisi yang melucukan kan? Sebenarnya posisi tidur kucing dapat mendedahkan personaliti dan perasaan kucing tersebut. Jom kita lihat beberapa posisi tidur kucing serta maksudnya. 1. Curled-up Kucing […]

RINTIHAN AKHIR ZAMAN

Dunia semakin tua, semakin banyak perkara yang tak diduga berlaku. Semakin tua dunia, semakin mencabar kehidupan. Bumi ini sudah tua bila berlakunya kiamat tidak ada yang tahu termasuk Rasulullah. Tapi mengenai umur umat islam Rasulullah pernah memberitahu bahawa umur umat islam tidak sampai 1500 hijrah sedangkan kita sekarang sudah 1440 hijrah, bila lagi waktu kita untuk […]

Wanita Ini Kongsi Tips Kumpul Duit Dalam Beberapa Bulan

Amalan menabung sangat bagus kepada mereka yang ingin mendirikan rumah tangga atau ingin melancong bersama keluarga.  Mungkin juga untuk keperluan peribadi. Disini saya kongsikan tips kumpul duit dalam beberapa bulan. Namun, ada yang tidak konsisten menabung dan kecundang akhirnya. Yang paling penting, dalam menabung kena berdisiplin dan istiqamah. Melalui laman sosial Facebook, Nurul Shahida berkongsi caranya menabung dalam […]

Toksin Semut ‘Charlie’ 12 Kali Ganda Lebih Berbisa Berbanding Ular Tedung

Jika anda melihat serangga kecil yang secara zahirnya kelihatan seperti semut, tetapi mempunyai badan berbelang berwarna hitam anda seharusnya berhati-hati dengan serangga ini kerana ia mempunyai bisa dan sangat berbahaya. Untuk pengetahuan anda dalam kalangan masyarakat Melayu, serangga ini turut masyhur dengan nama semut semai atau Charlie. Namun pada hakikatnya, Charlie bukanlah dikategorikan dalam spesies […]

4 Kelebihan Berpuasa Pada Bulan Sya’ban Beserta Dalil

Kedatangan bulan Sya’ban amat dinanti-nantikan oleh umat Islam kerana bulan Sya’ban merupakan bulan yang mulia, bulan untuk beribadah dan fasa untuk umat Islam memperbaiki diri sebelum memasuki bulan Ramadhan. Bulan Sya’ban merupakan bulan yang terletak di tengah-tengah antara dua bulan yang penuh keberkatan iaitu, bulan Rejab yang telah disaksikan peristiwa Isra’ kepada Nabi Muhammad SAW […]

Pelakon, Ashraf Sinclair meninggal dunia.

Pelakon Ashraf Sinclair meninggal dunia pada awal pagi ini, Selasa akibat serangan jantung. Berita sedih itu disahkan sendiri oleh ibu allahyarham, Khadijah Abdul Rahman menerusi mesej di aplikasi WhatsApp kepada mStar. “Anak saya Ashraf telah puang ke Rahmatullah. Dalam perjalanan ke Jakarta sekarang,” katanya. Pada berita ini ditulis, difahamkan jenazah suami kepada aktres Indonesia, Bunga […]