Info – Page 4 of 51 – Daily Rakyat

Kategori : Info

Tips Memilih Barang Hantaran Paling Berkesan

Kebiasaanya, apabila cuti musim sekolah, maka ramailah yang akan makan “nasi minyak”. Oleh itu, apabila kita menyentuh tentang isu perkahwinan, maka sudah terang lagi bersuluh kita semestinya akan turut membincangkan juga tentang hantaran perkahwinan. Namun, hantaran ini sangatlah berbeza dengan konsep yang berkaitan dengan mahar dan mas kahwin. Justeru, Walaupun perkhidmatan pengantin atau harga pengantin […]

Tiada Lagi “Muka Serupa Kulit Limau”

  Rasa cemburu dibuatnya bila tengok kulit muka kawan-kawan licin dan flawless kan? Lagi-lagi bila liang-liang pori di muka sendiri jelas kelihatan. Aduhh.. malunya! Semua orang ada pori sebenarnya, apa yang berbeza cuma saiz pori tu. Ada yang rasa kulit dia macam kulit limau dah sebab liang pori terbuka dan besar. Fungsi pori kat muka adalah untuk […]

Cara Berkesan Cuci Kain Lap Dapur. Bersih & Wangi

Kain pengelap sangatlah diperlukan bagi setiap rumah terutamanya di bahagian dapur. Ia sangat berguna dalam membersihkan tumpahan kuah makanan, mengelap habuk dan mengelap minyak pada permukaan barang-barang di dapur. Jika dicuci ala kadar kain lap tersebut nampak kotor dan tidak selesa untuk digunakan. Namun, kotoran dan kesan yang melekat pada kain tersebut pasti susah untuk […]

10 Jenis Hantu Yang Terkenal Di Malaysia

Masyarakat melayu tidak boleh dipisahkan dengan perkara mistik ini. Kebanyakan orang melayu zaman dahulu menggunakan jembalang,jin atau hantu ini untuk kepentingan mereka sendiri. Ada yang membela untuk menjaga keselamatan diri dan keluarga. Ada juga yang menjadikan entiti halus ini sebagai penjaga kebun atau kawasan tanaman. Itu dikira sebagai tujuan yang agak baiklah. Ada juga masyarakat […]

6 Jenis Fobia Pelik, Mungkin Anda Alami Ketika Ini…

Setiap orang mungkin memiliki rasa ketakutan yang berlebihan atau fobia terhadap sesuatu perkara. Ini adalah perkara biasa sebagai seorang manusia. Tetapi di antara jenis fobia yang biasa dimiliki setiap individu, ada beberapa jenis fobia yang sangat  pelik dan ganjil, tetapi ianya mungkin dimiliki oleh kebanyakan orang. Tak percaya? berikut merupakan enam fobia paling aneh yang mungkin anda miliki. #1 Haphefobia Penghidap Haphefobia […]

Anxiety Disorders

Apa Itu Anxiety Disorders Dan Bagaimana Kaedah Mencegahnya?

Anda mungkin mengalami kebimbangan yang berterusan, seolah-olah tidak terkawal, dan kadang-kala ia menjadi sesuatu yang amat menggembirakan bagi anda. Sekiranya ia menjadi masalah harian yang tidak terkawal, ia boleh melumpuhkan kehidupan seharian anda. Apabila anxiety (kebimbangan) mengganggu aktiviti harian, anda mungkin mengalami Anxiety Disorders (gangguan kecemasan). Penyakit anxiety disorder adalah benar dan merupakan satu keadaan perubatan […]

Berhati-Hati Dengan Fake Dentist, Doktor Kongsikan Bahaya Fake Verneer

Amalan pemakanan seharian kita sememangnya memberi kesan kepada tahap kesihatan gigi sehingga boleh menyebabkan gigi berwarna kuning, berlubang dan sebagainya. Untuk menutup ‘cela’ pada gigi tersebut perlulah menjalani rawatan gigi yang berkala setiap bulan di klinik. Namun, anda perlu berhati-hati kerana tidak semua rawatan yang ditawarkan terutamanya atas talian adalah selamat. Ikuti perkongsian Dr. Ib Shah mengenai fake […]

Hidung Tersumbat

Tahukah Anda Bahawa Kerap Berlaku Pendarahan Dan Hidung Tersumbat Adalah Salah Satu Simptom Penyakit Kanser?

Hidung merupakan satu anggota badan yang penting pada diri kita. Ia berfungsi sebagai tempat untuk menghidu dan sistem penafasan badan. Jadi kita perlu menitikberatkan tentang kesihatan yang melibatkan sistem penafasan dan jangan meremehkan jika berlaku sesuatu. Jika tidak ia akan menjadi sesuatu yang parah dan membimbangkan. Jadi kita boleh lihat kata-kata dari pakar, iaitu Dr […]

Melembutkan Hati Anak

Kaedah Untuk Melembutkan Hati Anak Yang Suka Melawan

Kita perlukan kesabaran yang tinggi dalam usaha melembutkan hati anak yang suka melawan. Anak-anak kecil sememangnya bersikap aktif dan perasaan ingin tahu yang tinggi. Sikap ini lah yang mengajar mereka untuk meneroka dan mengenal setiap apa yang dilihat dan dirasa. Pada usia mereka sebeginilah kita sebagai ibu bapa sangat memainkan peranana yang penting dalam mencorakkan […]

Tips Untuk Menghadapi Sesi Temuduga

Sudah menjadi kebiasaan didalam hidup seseorang untuk menghadapi sesi temuduga. Tidak kiralah temuduga kerja ataupun temuduga untuk mendapatkan biasiswa. Ianya tetap sesi temuduga yang harus ditempuh untuk membuktikan kita layak atau tidak. Sebelum sesi temuduga, anda sudah menghantar resume untuk meyakinkan pihak syarikat bahawasanya anda memang layak untuk posisi yang diminta. Jika anda dipanggil untuk […]