Info – Page 8 of 54 – Daily Rakyat

Kategori : Info

Sampai Mengemis Merayu Minta Hutang Dari Sahabat Baik

Islam sendiri ada cara-cara berhutang yang betul. Dalam Al-Quran, ayat yang paling panjang adalah mengenai hutang. Al-Baqarah, 282. Semua orang terutamanya yang beragama islam juga sudah sedia maklum bahawa setiap hutang manusia di dunia tetap perlu dilunaskan sekalipun kita sudah meninggal dunia. Walaubagaimanapun, ada lagi sesetengah masyarakat yang tak ambil kisah tentang hukum hakam dan […]

Pilihan Susu Terbaik

Pilihan Susu Terbaik Yang Harus Di Ambil Oleh Ibu dan Anak Selepas 2 Tahun

Haii ibu-ibu di luar sana, di sini saya nak bagitahu dan kongsikan satu jenis susu yang baik untuk kesihatan dan sangat sesuai diambil oleh ibu dan anak kecil (selepas 2 tahun) dan pilihan susu terbaik untuk anda adan anak. Walaupun ianya sekadar susu tetapi korang harus ambil tahu kandungan dan kuantiti yang perlu diambil untuk […]

Tips Ibu Mengandung Yang Wajib Anda Ketahui

Setiap insan yang mendirikan rumah tangga mempunyai impian dan cita-cita untuk menimang cahaya mata. Ada yang di anugerahkan cahaya mata di awal usia perkahwinan mereka dan tidak kurang juga ada yang dikurniakan cahaya mata pada lewat usia perkahwinan mereka. Namun apapun rezeki Allah S.W.T itu sangat luas. Jangan mengeluh bagi mereka yang masih belum menimang […]

Jenis Batuk

Jenis Batuk Dan Cara Rawatannya

Batuk  merupakan satu simptom kesihatan yang bukan sahaja menyebabkan diri kita tidak selesa, malah turut boleh menyebabkan orang lain di sekelilin kita terganggu dan juga mempunyai beberapa jenis batuk. Sekarang ni musim batuk. Batuk ada macam-macam jenis dan ubatnya ada macam-macam. Mana yang sesuai? 1.Batuk Kering Batuk kering atau juga dikenali sebagai Tuberkulosis (TB) merupakan […]

Percutian Di Pulau Kapas

Pulau Kapas Destinasi Yang Sesuai Untuk Percutian Bersama Keluarga!

Haii kawan-kawan sekalian, Haa pasti korang semua tak tahu nak pergi bercuti ke mana kan? Nak bawa anak jalan-jalan musim cuti sekolah nanti, tengok-tengok pulau, mandi-manda. Meh sini saya nak bagitahu tempat yang sesuai untuk korang bercuti hilangkan stress dan santai bersama keluarga iaitu Pulau Kapas, Terengganu! Tak perlu pergi pulau jauh-jauh dari Malaysia sebab […]

Tips Membeli Rumah

Tips Membeli Rumah Landed

Dalam kita tidak sedar, banyak tips membeli rumah yang dikongsikan untuk mereka yang baru pertama kali ingin membeli rumah. Membeli rumah adalah impian setiap orang di Malaysia. Terutama rumah pertama yang akan didiami. Bagi rumah untuk tujuan pelaburan pula dibeli dengan strategi lain. Sebelum anda membuat keputusan untuk membeli rumah bertanah (landed house), beberapa perkara […]

Move On

Move On: Tak Tahu Macam Mana Nak Move On? 10 Cara Terbaik Untuk Lupakan Si Dia

Mesti anda semua pernah bercinta kan? Jarang lah yang hidup single memanjang. Budak sekolah rendah sekarang pun sudah pandai cinta-cinta monyet. Ada yang bercinta dari zaman sekolah lagi sampai zaman bekerja pergh memang tabik la dekat mereka sebab bukan senang nak kekalkan hubungan yang lama, banyak ujian nya betul tak? Mesti anda pernah lalui macam-macam […]

Sediakan Mereka Untuk Kehidupan Bukan Pekerjaan

“Sediakan Mereka Untuk Kehidupan Bukan Pekerjaan”

Mungkin Satu sesi bersama dengan penerima anugerah “Nobel Laureate”, Mohamad Yunus dari Grameen Bank, Bangladesh telah diadakan untuk berkongsi perjalanan beliau menjelajah dunia abad ke 21 ini. Beliau berkongsi visi untuk menyelamatkan umat manusia dengan membawa impiannya untuk menangani tiga ‘Zeros’, ‘Zero’ Kemiskinan, ‘Zero’ Pengangguran dan ‘Zero’ Pelepasan Karbon bersih. Idea yang disampaikan oleh beliau memberi inspirasi […]

Percaya Atau Tidak? Ilmu Sihir Boleh Mengakibatkan Perbalahan, Penceraian Dan Perpisahan.

Mengenai perkara ini, tak semua yang percaya, bukan? Hanya orang yang pernah mengalami sahaja dapat merasai penderitaannya. Jika lambat di ubati, sihir ini boleh mengakibatkan perbalahan, perceraian, dan perpisahan. Sihir pemisah mempunyai banyak jenis sihir pemisah. Antaranya ada yang terkena sihir pemisah suami isteri, sihir pemisah dengan tunang, sihir pemisah dengan sahabat, sihir pemisah dengan […]

Pentingnya Air

Pentingnya Air Yang Mencukupi Untuk Teruskan Hidup

Sebagaimana yang kita sudah ketahui, pentingnya air bagi setiap makhluk bagi meneruskan hidup. Namun kita selalu mengabaikan dan menganggap ianya tidak penting untuk membekalkan air yang mencukupi kepada badan kita.   Kenapa Pentingnya Air Untuk Otak Dan Tidur? Di sini saya ingin menerangkan perkara yang berkaitan air, otak dan tidur yang penting dalam hidup kita. […]