Daily Rakyat – Page 99 of 148 – Mencerna Pemikiran Masyarakat

Terkini @ Daily Rakyat

RUMAH TANGGA : Cara Untuk Suami Menghadapi Isteri Yang Sedang Berpantang

Bila isteri berpantang timbulnya kerenah atau permintaan dari para isteri untuk suami tunaikan . Dan ini adalah untuk menguji kesabaran para suami terhadap kehendak isteri ketika berpantang. Muhammad Ahmad telah memberikan beberapa pandangan dan tips untuk para suami mengikuti cara yang betul untuk melayan kehendak isteri ketika berpantang. Suami yang baik adalah suami yang faham keadaan isteri […]

10 Nasihat Yang Bakal Atau Sudah Memasuki Usia 50 Tahun – Profesor Dr. Harlina Siraj

Usia 50 tahun bukan lagi masa untuk kita melakukan perkerjaan mahu pun mencari pendapatan. Usia 50 tahun ini adalah fasa usia tua atau warga emas. Fasa tua ini bukan lagi untuk melakukan perkara yang membahayakan kesihatan diri sendiri. Profesor Dr. Harlina Siraj daripada Pakar Runding Obstetriks dan Ginekologi (O&G), telah memberikan beberapa nasihat berguna kepada bakal […]

Seorang Ibu Melambung Semasa Mengunakan Telefon Pintar Ketika Hujan Lebat

Pesanan orang tua-tua biasanya tidak di endahkan, biasa lah kan selagi tidak hadapi sendiri selagi itu la susah nak percaya atau ambil berat dalam sesuatu perkara tersebut. Tambah pula pada zaman “gadget” ni, tak dapat main fon 1 jam pun dah macam orang hilang anak. Ni ada sedikit kisah dan perkongsian pengalaman daripada sorang akak […]

Heboh! Kerani Kaunter Di Syarikat Alibaba Menerima Saham Sebesar 320 Juta USD Dari Jack Ma

Jack Ma merupakan jutawan yang terkenal di China. From zero to hero.  Beliau terkenal kerana pada usia mudanya beliau gigih mencari ilmu sehinggalah berjaya menjadi seoorang jutawan hari ini. Walaupun Jack Ma memegang status seorang jutawan tetapi beliau seorang yang menepati janji dan sangat baik terhadap pekerjanya. 16 tahun lepas, perempuan sebelah Jack Ma ini bekerja […]

Pengambilan Budu Dan Pegaga Dalam Makanan Harian Mampu Mencegah H.pylori Dan Seterusnya Kanser Perut..

Masyarakat Melayu Kelatan jarang dikesan menghidap kanser perut dipercayai kerana faktor pengambilan budu dan pegaga dalam makanan harian mereka. Menurut Prof. Dr Lee Yeong Yeh, antara faktor utama penyakit tersebut adalah kewujudan kuman Helicobacter pylori (H.pylori) dalam perut namun bakteria jenis itu didapati jarang terdapat di kalangan penduduk negeri Kelantan. Pakar Perunding Kanan Gastroenterologi, Hepatologi dan Perubatan […]

Adakah INHALER Membatalkan Puasa Anda?

Ramai yang mungkin tidak tahu atau ramai yang sudah tahu tentang hukum penggunaan inhaler. Bagi yang sudah tahu Alhamdulillah. Tapi yang belum tahu artikel ini akan memberikan penerangan sedikit tentang adakah Inhaler ini membatalkan puasa atau tidak. Inhaler ini adalah alat yang digunakan oleh pesakit yang mempunyai penyakit asam yang mengandungi ubat dalam bentuk cecair […]

ADUAN RAKYAT: Sihir Punca House of Cat Ditutup

Rambut sama hitam tetapi hati lain-lain. Antara penyakit kronik yang sukar untuk di ubati ialah hasad dengki, dimana seseorang itu tidak senang melihat kejayaan yang diperoleh oleh orang lain. Kini daily rakyat membawa satu kisah yang di kongsikan oleh House of Cat tentang pengalaman pahit yang di alami mereka semasa di alam perniagaan. perkongsian ini […]

Jenazah Pelajar Tahfiz Adik Thaqif Seperti Baru Dikebumi Semalam

Kubur jenazah pelajar tahfiz Mohamad Thaqif Amin Mohd Ghaddafi yang meninggal dunia pada 26 April lalu digali semula masih elok dan tidak berbau ketika digali semula. Tindakan itu dilakukan oleh pihak hospital kerana bagi mengambil sampel dari kaki Allahyarham yang dipotong dan disemadikan bersebelahan dengan jenazah dengan kebenaran dari mahkamah serta bersaksikan polis bagi mencari […]

Pokok Ceiba Chodatii Yang Berharga RM180,000 Di Kuala Terengganu Dilaporkan Sudah Mati

Ceiba Chodatii daripada Brazil baru-baru ini untuk ditempatkan di Bandar Baru Kuala Nerus di Terengganu dilaporkan telah mati, lapor Berita Harian. Faktor cuaca, tanah dan baja menyebabkan pokok tersebut mati. Pengerusi Jawatankuasa Infrastruktur; Kemudahan Awam;. Tenaga dan Teknologi Hijau Negeri, Hijau Rosli Othman menjelaskan kepada akhbar bahawa : “Amat sayang sekali kerana pokok berkenaan sudah mati, ianya […]

Remaja Lelaki Aceh Temui Elektrik Di Dalam Pokok Kedondong

Sukar untuk percaya apabila seorang remaja lelakin, 14 telah menemui arus elektrik dalam pokok kedondong. Dalam usia yang muda beliau telah membantu masyarakat di kampungnya kira-kira 60 buah rumah telah mendapat manfaat dari kebijaksaan Naufal yang berasal dari Aceh, Indonesia .Beliau telah menghabiskan modal kira-kira RM 4560. untuk mendapatkan hasil yang dia telah usaha.

Terkini Resepi @ Daily Makan