Daily Rakyat – Page 97 of 130 – Mencerna Pemikiran Masyarakat

Terkini @ Daily Rakyat

Syurga Dipenuhi Pendosa Yang Bertaubat

“Boleh panggil doktor sekarang, tak? Bodoh ke buat mesyuarat sekarang. Janji nak beri balik pagi ni. Nanti tak sempat aku nak pergi solat Jumaat.” kata seorang pakcik berkopiah kepada seorang jururawat di kaunter. “Tunggu sekejap ya, pakcik. 15 minit lagi habislah.” balas jururawat itu. Ketika itu, aku masih lagi seorang pelajar perubatan. Menjalani penempatan elektif […]

cara membuat racun yang selamat

Tips Membuat Racun Organik Yang Selamat

Racun rumput mempunyai banyak keburukan akibat daripada bahan kimia yang mampu membahayakan kesihatan kepada pengguna yang menggunakan Racun Rumput. Selain itu, racun rumput juga bukan sahaja membahayakan kesihatan tetapi boleh membawa maut jika tidak digunakan secara tidak betul ketika mengguna. Namun Muhammad Najib telah berkongsi Tips Membuat Racun Organik Yang Selamat. Harap Perkongsian ini dapat menjauhi anda […]

pemilik bengkel kereta Eurowerks di Subang Jaya yang berjaya membuktikan usia muda tidak menjadi penghalang untuknya mengecapi kejayaan.

Muzzhafar Mustapah, Pemilik Bengkel Kereta Mewah Eurowerks Berumur 26 Tahun

Pada masa kini meminati satu bidang bukan salah satu jalan untuk berjaya dengan ekonomi yang tidak menentu bukan lagi boleh dijadikan kunci untuk kita mengambil bidang yang diminati. Namun bukan semua bertanggapan begitu ada yang berjaya dalam bidang yang diminati tetapi memerlukan kerja keras dan usaha tidak henti-henti dengan umur yang muda seperti Mohd Muzzhafar […]

Porsche Terjual Lebih 5,000 Unit, Golongan Kaya Meningkat?

Porsche merupakan kereta mewah terutama bagi rakyat malaysia kerana kereta import dikenakan cukai yang tinggi. Namun, jualan Porsche merekodkan 5,589kereta di Asia Pasifik pada 2016 dipacu oleh peningkatan permintaan dari Taiwan, Singapura dan Malaysia. merupakan tanda golongan kaya yang semakin bertambah walaupun ekonomi serantau mencatatkan pertumbuhan yang pelahan. Pengarah Urusan Porsche Asia Pasifik, Martin Limpert […]

yebabkan ramai menjadi teruja tanpa mengetahui apa itu stem sel mahupun keberkesanan produk

Mitos Dalam Kosmetik & Kecantikan

Terdapat lambakan produk kosmetik di terutama di pasaran maya kerana permintaannya yang tinggi dan pulangan lumayan kepada pengeluar produk serta pengamal kecantikan. Ada yang berbunyi sangat saintifik contohnya stem sel apple cider vinegar yang men. Di sini saya senaraikan mitos yang popular bagi produk kosmetik : Antara mitos yang popular bagi produk kosmetik adalah: PRODUK […]

adakahh stevia adalah racun

STEVIA – Pemanis Atau Racun ?

Sejak akhir-akhir ini banyak produk Stevia dipasarkan di pasaran. Sasaran utama golongan peniaga Stevia ini ialah pesakit kencing manis dan penyakit kronik lain. Bukti terbaru menunjukkan Stevia diproses dengan ‘methyl-alcohol’ dan bahan toksik lain. Sememangnya Stevia adalah daun hijau tetapi kebanyakkan produk Stevia di pasaran adalah dalam bentuk serbuk atau cecair BUKAN asalnya daripada daun […]

aduan cara solat di RnR

Aduan Rakyat : Lelaki Ini Menceritakan Kisah Common Sense Di Perhentian RnR

Hari tu aku singgah di Petronas sebab nak solat. Masa tu pukul 8.20 malam. Waktu Maghrib dah nak habis. Memang terpaksa solat waktu tu sebab jalan jem teruk. Di Petronas tu pun ramai yang berhenti. Apabila aku nak masuk surau, orang main punya ramai beratur kat tempat ambil wuduk. Aku tengok ada sorang Pak Haji […]

Umno Akan Berpecah Dari Dalang BN Sendiri Kerana RUU 355

Jika Umno bertegas membentangkan pindaan Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau Akta 355 di Parlimen, BN kemungkinan menghadapi perpecahan. Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai dalam satu temu bual bersama  Sin Chew Jit Poh berkata, pendirian MCA adalah jelas iaitu tetap membantah keputusan kerajaan mengambil alih pindaan RUU 355 atau yang sama […]

Kadar Minimum Harga Belian Hartanah Bagi Pembeli Warganegara Asing (Kediaman) Di Malaysia

Untuk negeri – negeri berikut tiada perbezaan minimum harga belian hartanah asing. . Anggaran harga belian adalah di dalam lingkungan RM600k hingga ke RM1 juta. . Maximum pembelian utk foreigner buyers di Pulau Pinang adalah RM2 Juta. . Untuk di Selangor, terdapat perbezaan harga pembelian hartanah utk warganegara asing adalah mengikut zon @ kawasan yang […]

Ketahui Faktor Kenapa Susah Untuk Kurangkan Berat Badan

Ketahui Faktor Kenapa Sukar Untuk Kurangkan Berat Badan

Bila sebut kurangkan berat badan, ramai yang terbayang kurangkan kalori. Jadi ramai mengambil cara berikut untuk membakar kalori badan demi mengurangkan lemak berlebihan untuk kurangkan berat badan : Kurangkan karbohidrat dan gula serta makanan berlemak. Banyakkan aktiviti kardio, bersenam lagi lama lagi bagus. Maraton, panjat gunung, berbasikal berpuluh dan beratus kilometer. Supplemen: Protein perlu banyak […]

Terkini Resepi @ Daily Makan