Daily Rakyat – Page 98 of 148 – Mencerna Pemikiran Masyarakat

Terkini @ Daily Rakyat

zaman muda mencari ilmu zaman tua berjaya

Dulu Budak Despatch Kini Mempunyai Syarikat Pembinaan Sendiri

DAHULU hanya seorang penghantar dokumen (despatch), tetapi kini menjadi pemilik syarikat pembinaan. Begitulah profil ikon kali ini, Datuk Abdul Hamid Abdu, 48, merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Ehsan Plant & Property Sdn Bhd iaitu anak syarikat Ehsan Group Companies. Biarpun syarikat itu baharu berusia 11 tahun tetapi Ehsan Group juga sudah lama menapak dalam bidang lelongan […]

Rawat Ulser Mulut Yang Berkesan Ketika Dalam Bulan Ramadhan

Bulan Ramadhan pasti akan ada yang dijangkiti ulser sama ada di bahagian lidah, dinding dalam mulut atau sekitar tekak. Kerana cara permakanan yang tidak terkawal seperti beberapa makanan seperti sitrus atau buah-buahan berasid boleh mengakibatkan ulser atau menjadikannya lebih teruk. Apabila berlaku ulser, seseorang akan mengalami beberapa tanda seperti bengkak kecil yang pedih di bahagian […]

3 Perkara Yang Penting Ketika Dalam Bulan Ramadhan

Alhamdulillah, sekali lagi kita diberi peluang untuk masuk ke bulan Ramadhan, bulan yang penuh dengan rahmat dan keberkatan pada umat Nabi Muhammad S.A.W. 1. SENTIASA PERBAHARUI TAUBAT “Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.” (QS. An-Nur: 31). Jagalah hubungan kita dengan Allah. Kalau selama ini bisnes kita tak naik-naik, […]

Mengapa Proton Menjual Saham Kepada Geely Automobile Holdings

Semalam, 24/5/2017 Syarikat Proton Holdings Bhd (Proton)  yang di diasaskan pada tahun 1983 dan kereta pertama iaitu Proton Saga dilancarkan pada 1985 yang dimilik oleh Malaysia telah di katakan menjual saham Proton kepada Geely Automobile Holdings Ltd. (Geely) untuk dijadikan rakan kongsi yang hangat di perkatakan. Punca Kenapa Proton Menjual Sebahagian Saham Kepada Geely : Geely boleh […]

Doktor Kecewa Dengan Sikap Pemandu Yang Tidak Mengendahkan Dengan Siren Ambulans Di Jalan

Tengah kalut tengok kes kat klinik, tiba tiba ada yang memanggil Doktor-doktor, cepat-cepat, ada orang jatuh muka pecah tak sedar diri kat kecemasan! Cepat doktor, doktor seorang ja kat klinik ni!!’ 20 saat dah sampai kecemasan. Pesakit cina, 60 tahun, jatuh dari pelantar ikan dalam ketinggian 10-15 kaki menjunam terus kepala ke atas ceracak zink. […]

Tolong Beranak Lagi Isteriku! Risiko Bersalin, Aku Jadi Termenung Sendiri.

Lelaki yang minat tentang bola pasti ada diantara sesetengah mereka menyimpan hajat anak mereka dapat menjadi permain bola sepak. Ini telah terjadi oleh Taufiq Razif pada ketika dulu pernah menyatakan mempunyai hasrat memiliki anak 11 orang tapi kisah yang lain yang terjadi. Saya dulu main minta je nak anak 11 orang pada isteri saya. Kononnya nak cukupkan […]

Screen Phone Pecah, Tangan Kebas, Plug Hangus, Akibat Bermain Phone Masa Hujan

Syukur , masih dipanjang umur hingga sekarang, menaip ni pun masih trauma, ketar-ketar, kebas tangan, takut nak pegang phone. Betul la orang kata, bila dah kene pada diri sendiri baru kau tahu rasa dan hari ini telah terjadi pada aku .Innalillahiwaillahirajiun. Sesiapa sebelum ni pun pernah pesan, jangan main phone masa tengah charge ! Jangan […]

Datuk Jamal Abdillah Mengakhiri Zaman Duda Beliau

Datuk Jamal Abdillah akhirnya  telah berkahwin dan memilih gadis berusia 23 tahun sebagai isteri pada 1 April lalu. Selepas 10 tahun menduda. Datuk Jamal juga tidak mendedahkan identiti suri hatinya mahu pun perincian majlis pernikahan kali keempatnya itu. Menurut Sumber yang terdekat, hari bersejarah penyanyi Sepi Seorang Perindu itu hanya dihadiri keluarga terdekat kedua-dua mempelai. […]

Katakan Tidak Kepada ‘Jugmental Parenting’ – Raikan Perbezaan & Hargai Keunikan

Baru-baru ni saya ternampak satu post di facebook mengenai seorang doctor yang mampu mendisplinkan anaknya walaupun mereka masih merangkak. Maka ramailah yang tersentap dan ramai juga yang menyokong. Ya, itu cara doctor tersebut. Tidak salah dan betul. Semua ada hak masing-masing bagaimana mendidik anak-anak mereka. Sebabnya, ilmu keibubapaan ni sangat luas sampai tak tahu nak […]

RUMAH TANGGA : Cara Untuk Suami Menghadapi Isteri Yang Sedang Berpantang

Bila isteri berpantang timbulnya kerenah atau permintaan dari para isteri untuk suami tunaikan . Dan ini adalah untuk menguji kesabaran para suami terhadap kehendak isteri ketika berpantang. Muhammad Ahmad telah memberikan beberapa pandangan dan tips untuk para suami mengikuti cara yang betul untuk melayan kehendak isteri ketika berpantang. Suami yang baik adalah suami yang faham keadaan isteri […]

Terkini Resepi @ Daily Makan