Daily Rakyat – Page 103 of 127 – Mencerna Pemikiran Masyarakat

Terkini @ Daily Rakyat

Khalid Ismail Orang Kelantan Pertama Yang Muncul Dalam Talkshow Popular Di Korea

Baru-baru ini, seorang rakyat Malaysia telah muncul dalam sebuah rancangan TV di Korea iaitu 비정상회담 yang ditayangkan di sana. Pihak mubako berjaya mendapatkan individu bernama Muhamad Khalid bin Ismail yang telah mengharumkan nama Malaysia di Korea untuk menemuramah beliau. Diharapkan kisah beliau dapat menjadi inspirasi kepada semua rakan-rakan mubako untuk menguasai bahasa Korea seperti beliau […]

Makcik Amoi Sebelah Katil Nasihatkan Aku Agar Ambil Insuran Takaful Demi Masa Depan Keluarga

aku kat PPUM ni. tapi kali ni tak mo cite pasal Haifa. Haifa ok jer stabil tak ada pape, ni pun aku tengah tunggu nak keluar wad. Aku nak cite pasal katil sebelah aku. Umur 16 tahun. Perempuan. Bangsa Cina. Budak ni ada ketumbuhan di Otak masa umur 7 tahun. Sekarang ni kira2 dah 9 […]

Hei Anak Muda ! Bangkitlah !

BANGKITLAH ANAK MUDA. Ya saya tahu ramai di antara kita sekarang ini ada dalam keadaan “down” @ “lemah” akibat dari pelbagai faktor terutamanya kejatuhan dalam perniagaan. Tetapi kita tidak boleh berada dalam “state” tersebut terlalu lama kerana ia akan membawa kita ke arah yang lebih teruk! Maka pilihan wajib yang kita ada adalah BANGKIT BERUBAH. […]

VIRAL: Kebaikan Atau Keburukan ? Anda Ada Jawapannya

Pengaruh media sosial kini semakin meningkat naik dalam kalangan masyarakat zaman kini. Viral atau tular merupakan suatu budaya yang digunakan oleh masyarakat kini dalam berkongsikan kisah kisah pelik dan menarik yang berlaku di dalam kehidupan seharian mereka. Kewujudan laman sosial yang semakin hari semakin banyak menyebabkan tindakan viral ini semakin meluas dan tidak terkawal. Budaya […]

Rahsia Disebalik Biji Buah Anggur Yang Ramai Tidak Ketahui

Buah anggur sangat sedap dimakan dan mempunyai banyak manfaat. Namun orang tidak mengetahui bahawa bijinya pun mampu memberikan manfaat yang banyak. Minyak biji anggur atau Grapeseed oil ini dikenal sebagai salah satu jenis minyak yang berkualiti tinggi. Ia dihasilkan dari titik penguwapan 216 derajat celcius. Ini bermakna minyak ini sangat stabil, oleh itu sangat selamat […]

“Teruk Sangat Ke Kita Anak Ramai ?” – Soal Isteri Saya

“Teruk sangat ke kita anak ramai?” soal isteri saya mengadu dalam kereta ketika kami dalam perjalanan pulang ke rumah. “Eh. Kenapa cakap macam tu?” hati kecil saya berasa tidak sedap. “Takdelah, tadi dekat shopping mall, orang berbunyi ‘Ee.. Ramainya anak dia’, ‘1,2,3,4,5 tu dia ramainya’, ‘Kahwin muda mak ni, anak berderet’, kenapa mereka bunyi macam […]

Salah Faham Masyarakat Kita Tentang Daging Kambing

SALAH FAHAM MASYRAKAT KITA TENTANG DAGING KAMBING… Ramai yg berpendapat bahawa daging kambing menyebabkan darah tinggi dan lain lain.. Sebenarnya bukan daging kambing yg menyebabkan kpd penyakit-penyakit yg di fahami.. Tetapi cara masakan masyarakat kita yg menyebabkan kpd penyakit yg di alami.. Cthnya : Masakan kari,kuzi,Rendang dan lain2..Masakan ini di campur santan,minyak dan rempah2 yg […]

Majlis Kesyukuran Zulfadhli Dan Yatt Hamzah di Kota Bharu

SABTU , 23 APRIL 2016 : Telah berlansungnya majlis kesyukuran perkahwinan bagi pasangan pengantin Zulfadhli Khiruddin dan Yatt Hamzah .Sebelum itu , mereka telah pun dinikahkan pada 27 Februari 2016 di Shah Alam . Majlis itu berlangsung di rumah pengantin lelaki di Kampung Padang Bongor , Jalan Pengkalan Chepa , Kota Bharu Kelantan . Ayah […]

Tips Mengesan Kecacatan Rumah Baru

Perkara pertama selepas dapat kunci, bukan cuci rumah dan terus masuk ya. Periksa dulu setiap kecacatan atau kerosakan yang ada di rumah seperti dinding crack, cat tanggal, plaster tanggal, tiles lompong, bocor dan lain-lain lagi. Kebiasaannya pihak pemaju akan memberi tempoh selama 24 bulan atau 2 tahun untuk kita membuat inspection pada rumah dan kita […]

1 MDB : Petanda Malaysia Akan Menjadi Greece Kedua ?

Prof. Mohd Nazari Ismail, PhD. Ketua, Biro Penyelidikan IKRAM. Dari laporan akhbar dalam dan luar negara, adalah sukar untuk merumuskan bahawa kontroversi 1Malaysia Development Bhd (1MDB) sudah pun selesai apabila Public Accounts Committee (PAC) membentangkan laporannya kepada Dewan Rakyat pada 7 April lepas. PAC menyatakan bahawa masalah yang dihadapi oleh syarikat tersebut adalah semata-mata akibat […]

Terkini Resepi @ Daily Makan