Kecantikan – Daily Rakyat

Kategori : Kecantikan

Rahsia Timun – Mencegah Kanser Kulit

Biasanya timun ni kita selalu makan sebagai ulam sahaja atau pun dimakan dengan nasi lemak atau nasi kosong. Tapi, timun ni sebenarnya banyak khasiat dan kebaikan dia pada kulit kita! Sebab ada sesetengah orang yg amalkan timun ni sebagai menu diet mereka. Timun dicampur dengan sayuran atau buahan lain dan dijadikan sebagai jus dan bermacam-macam […]

Panjangkan dan Lebatkan bulu Mata seperti barbie doll

Patung Barbie dianggap sebagai ikonik bagi wanita yang menginginkan paras rupa jelita dan tubuh yang sempurna. Realitinya memang mustahil untuk menjadi  sempurna seperti Barbie Doll. Apalagi fizikal wanita terdapat dalam pelbagai saiz, bentuk dan ketinggian. Tak salah nak kan kecantikkan, tapi jangan terlalu obses ya. Mungkin satu-satunya kecantikan Barbie yang boleh anda manfaatkan kepada diri […]

14 Kebaikan Vaseline Yang Wajib Anda Ketahui

Di kalangan wanita pasti tidak asing lagi dengan produk Vaseline ini. Kebanyakan wanita pasti mempunyai produk Vaseline ini. Vaseline ini merupakan salah satu produk penjagaan kulit yang sangat mengagumkan, serta sangat popular dan dipercayai ramai. Produk Vaseline ini boleh didapati di mana-mana kedai berdekatan anda. Produk Vaseline ini juga turut dijual pada harga yang sangat-sangat […]

Tips Supaya Kuku Kekal Cantik Sepanjang Masa

Penampilan diri memang sangat penting untuk dijaga. Kebiasaannya kita pasti akan menjaga kecantikan wajah hingga terlupa aspek penjagaan lain seperti kuku. TIPS PENJAGAAN KUKU SUPAYA KUKU KEKAL CANTIK Jaga diet dan pemakanan Diet pemakanan yang baik dan seimbang adalah sangat penting bagi menjaga kecantikan dan kesihatan kuku. Makanan yang mengandungi vitamin B boleh mengelakkan kuku […]

Cara Putihkan Gigi Menggunakan Bahan Mudah

Ramai orang sibuk mahu berkulit putih sekarang ini. Bukan sahaja muka nak putih, gigi pun samalah nak putih. Maka tidak hairanlah bermacam-macam produk memutihkan gigi sudah mula dihasilkan dan dijual di pasaran untuk tujuan ini. Walaubagaimanapun, kebanyakan produk untuk memutihkan gigi menggunakan bahan kimia “peluntur” untuk memutihkan gigi dan tentu sekali ini akan menyebabkan pengguna […]

5 Punca Yang Menyebabkan ‘Mata Panda’ Di Wajah Anda

Lingkaran gelap di bawah mata yang biasa juga disebut mata panda/eyebag yang boleh membuat wajah nampak kusam dan penat. Mata panda boleh ditutup atau boleh disamarkan dengan makeup seperti foundation ataupun concealer. Namun untuk mata panda yang bersifat tidak permanen, boleh dihilangkan atau sedikit dipudarkan dengan cara gaya hidup yang sihat. Ketahui faktor penyebab timbulnya […]

Tiada Lagi “Muka Serupa Kulit Limau”

  Rasa cemburu dibuatnya bila tengok kulit muka kawan-kawan licin dan flawless kan? Lagi-lagi bila liang-liang pori di muka sendiri jelas kelihatan. Aduhh.. malunya! Semua orang ada pori sebenarnya, apa yang berbeza cuma saiz pori tu. Ada yang rasa kulit dia macam kulit limau dah sebab liang pori terbuka dan besar. Fungsi pori kat muka adalah untuk […]

Hilangkan Sunburn Guna 8 Bahan Yang Ada Dirumah

Tak sah kalau balik bercuti dari pulau tak dapat selaran matahari atau sunburn. Jangan cakap pergi pulau saja, yang berada di rumah, dekat tempat kerja, apatah lagi yang selalu ke site  semasa bekerja juga terkena sunburn. Sunburn akan berlaku sekiranya kulit terdedah kepada sinaran matahari secara langsung melebihi 30 minit terutama sekali sinaran matahari jam 10 pagi dan 3 […]

Keguguran Rambut

Petua Untuk Wanita Yang Mempunyai Masalah Keguguran Rambut

Masalah keguguran rambut sering kali menghantui terutamanya bagi golongan wanita kerana rambut boleh dikatakan mahkota bagi setiap insan. Pelbagai cara atau inisiatif yang di ambil bagi mengembalikan kesuburan rambut tidak kira secara tradisional mahupun menggunakan teknologi moden. Berikut Merupakan Tips Mencegah Keguguran Rambut 1. Jangan Kerap Sikat Rambut Kurangkan sikat rambut anda supaya tiada rambut […]

17 Langkah Penjagaan Kulit Yang Wajib Anda Tahu

Apakah Kulit? Kulit merupakan organ yang penting. Ia merupakan organ manusia yang paling besar yang memiliki berat sekitar enam paun. Kulit bertindak sebagai rintangan di antara persekitaraan luar dan dalam badan iaitu sebagai pemisah. Kulit berperanan melindungi otot dan organ manusia. Kulit adalah barisan perlindungan pertama dari dunia luar dan berfungsi sebagai lapisan pelindung tubuh. […]