Kecantikan – Daily Rakyat

Kategori : Kecantikan

Beras Perang Baik Untuk Kesihatan

Beras perang mampu memberikan anda tenaga yang berganda sekaligus dapat membuatkan anda lebih cepat kenyang. Anda juga akan berasa kenyang lebih lama berbanding makan beras putih. Ia juga adalah beras yang tidak dikisar atau separuh dikisar. Beras perang juga menjadi makanan ruji yang amat baik dan sumber karbohidrat yang sihat kerana mengandungi nutrien yang baik seperti […]

Cara Kuruskan Badan Tanpa Melakukan Senaman

Kebanyakan kita ingin menjadi langsing dan kelihatan perfect betul tak? Tetapi bermacam jenis diet yang kita telah cuba adalah menyeksakan dan kesannya hilang dengan cepat selepas kita kembali kepada diet biasa kita. Terdapat pelbagai jenis diet yang kita boleh lakukan tanpa bersenam. Tentu ramai yang suka kan? Kerana tidak perlu berpeluh dan bersusah payah. Jom […]

Cara Menghilangkan Jerawat Dengan Lebih Berkesan

Jerawat merupakan perkara yang selalunya berlaku pada golongan remaja kerana banyak terdedah kepada udara yang tercemar dah disebabkan oleh perubahan pada hormon di dalam badan. Sekiranya jerawat berlaku dengan teruk, ia perlu dirawat dengan segera supaya tidak meninggalkan kesan parut yang kekal. Jerawat menjadi masalah yang sering kali dialami oleh setiap golongan remaja. Jerawat memang […]

Rahsia Timun – Mencegah Kanser Kulit

Biasanya timun ni kita selalu makan sebagai ulam sahaja atau pun dimakan dengan nasi lemak atau nasi kosong. Tapi, timun ni sebenarnya banyak khasiat dan kebaikan dia pada kulit kita! Sebab ada sesetengah orang yg amalkan timun ni sebagai menu diet mereka. Timun dicampur dengan sayuran atau buahan lain dan dijadikan sebagai jus dan bermacam-macam […]

Panjangkan dan Lebatkan bulu Mata seperti barbie doll

Patung Barbie dianggap sebagai ikonik bagi wanita yang menginginkan paras rupa jelita dan tubuh yang sempurna. Realitinya memang mustahil untuk menjadi  sempurna seperti Barbie Doll. Apalagi fizikal wanita terdapat dalam pelbagai saiz, bentuk dan ketinggian. Tak salah nak kan kecantikkan, tapi jangan terlalu obses ya. Mungkin satu-satunya kecantikan Barbie yang boleh anda manfaatkan kepada diri […]

14 Kebaikan Vaseline Yang Wajib Anda Ketahui

Di kalangan wanita pasti tidak asing lagi dengan produk Vaseline ini. Kebanyakan wanita pasti mempunyai produk Vaseline ini. Vaseline ini merupakan salah satu produk penjagaan kulit yang sangat mengagumkan, serta sangat popular dan dipercayai ramai. Produk Vaseline ini boleh didapati di mana-mana kedai berdekatan anda. Produk Vaseline ini juga turut dijual pada harga yang sangat-sangat […]

Tips Supaya Kuku Kekal Cantik Sepanjang Masa

Penampilan diri memang sangat penting untuk dijaga. Kebiasaannya kita pasti akan menjaga kecantikan wajah hingga terlupa aspek penjagaan lain seperti kuku. TIPS PENJAGAAN KUKU SUPAYA KUKU KEKAL CANTIK Jaga diet dan pemakanan Diet pemakanan yang baik dan seimbang adalah sangat penting bagi menjaga kecantikan dan kesihatan kuku. Makanan yang mengandungi vitamin B boleh mengelakkan kuku […]

Cara Putihkan Gigi Menggunakan Bahan Mudah

Ramai orang sibuk mahu berkulit putih sekarang ini. Bukan sahaja muka nak putih, gigi pun samalah nak putih. Maka tidak hairanlah bermacam-macam produk memutihkan gigi sudah mula dihasilkan dan dijual di pasaran untuk tujuan ini. Walaubagaimanapun, kebanyakan produk untuk memutihkan gigi menggunakan bahan kimia “peluntur” untuk memutihkan gigi dan tentu sekali ini akan menyebabkan pengguna […]

5 Punca Yang Menyebabkan ‘Mata Panda’ Di Wajah Anda

Lingkaran gelap di bawah mata yang biasa juga disebut mata panda/eyebag yang boleh membuat wajah nampak kusam dan penat. Mata panda boleh ditutup atau boleh disamarkan dengan makeup seperti foundation ataupun concealer. Namun untuk mata panda yang bersifat tidak permanen, boleh dihilangkan atau sedikit dipudarkan dengan cara gaya hidup yang sihat. Ketahui faktor penyebab timbulnya […]

Tiada Lagi “Muka Serupa Kulit Limau”

  Rasa cemburu dibuatnya bila tengok kulit muka kawan-kawan licin dan flawless kan? Lagi-lagi bila liang-liang pori di muka sendiri jelas kelihatan. Aduhh.. malunya! Semua orang ada pori sebenarnya, apa yang berbeza cuma saiz pori tu. Ada yang rasa kulit dia macam kulit limau dah sebab liang pori terbuka dan besar. Fungsi pori kat muka adalah untuk […]