Daily Rakyat – Page 5 of 142 – Mencerna Pemikiran Masyarakat

Terkini @ Daily Rakyat

Lelaki Berkahwin

Lelaki Berkahwin Hidup Lebih Lama Berbanding Lelaki Bujang

Statistik berjaya membuktikan bahawa lelaki yang sudah berkahwin, hidup mereka lebih lama berbanding lelaki yang bujang. Walaupun ada kaum lelaki yang beranggapan bahawa kaum wanita banyak memberikan masalah kepada mereka. Namun setelah berkahwin, wanita ini akan memberikan kebahagian kepada mereka. Berikut merupakan beberapa sebab mengapa lelaki yang sudah berkahwin boleh hidup lebih lama berbanding lelaki bujang. […]

Kereta

Tips Mudah Penjagaan Kereta

Kereta kini ia merupakan satu keperluan. Setiap orang ada keinginan untuk memiliki kereta. Cukupkah sekadar memiliki kereta. Kita juga perlu belajar cara penjagaan kereta supaya kereta kita tetap berada dalam keadaan yang baik. Apa yang penting dengan sedikit ilmu cara untuk penjagaan kereta, kita dapat memanjangkan jangka hayat komponen kereta kita supaya tidak mudah rosak. […]

tips hias rumah sempit

Tips Hias Rumah Sempit Jadi Super Cantik

Terdapat bermacam tips hias rumah sempit yang boleh digunakan, jika rumah kita itu sempit. Menghias rumah ialah sesuatu yang membuatkan kita berasa teruja, apatah lagi jika rumah itu ialah rumah baru kita. Gunakan warna dan perabot yang bersesuaian unuk menampakkan rumah kita luas. Kita harus pandai untuk menyusun atur perabot rumah kita. Jom kita ketahui apa […]

Buli

Budaya Buli Dalam Kalangan Pelajar Sekolah

Budaya Buli Dalam Kalangan Pelajar Sekolah Buli membawa maksud perbuatan seperti mempermain-mainkan orang, mengejek, memeras ugut, menunjuk isyarat lucah, menumbuk, memaki, menggertak dan sebagainya. Yang dilakukan oleh pelaku terhadap mangsanya. Dalam erti kata lain, buli adalah perbuatan mengasari orang yang lemah untuk memperlihatkan kekuatan atau keganasan seseorang. Sejak kebelakangan ini, kita kerap mendengar kes buli yang dilaporkan […]

Tips Kemas Rumah Untuk Ibu Bapa Yang Sibuk Bekerja

Kemas rumah? Aduh.. Dulu sebelum ada anak yalah, boleh gunakan hujung minggu untuk mengemas rumah dengan pasangan. Senang saja dulu. Pasangan pun sudah faham dengan OCD anda, jadi dia tidak akan berani sepahkan rumah, takut anda membebel pula nanti. Tapi sekarang lepas ada anak? Aduh… susuh betul hendak kemaskan rumah.. Dengan kerja yang tidak pernah […]

Kelebihan

Kelebihan Individu Introvert

Maksud perkataan introvert adalah pendiam, pemalu, seorang yang suka memikirkan dirinya sendiri daripada orang lain. Personaliti ini jelas dipengaruhi oleh genetik daripada ibu bapa. Pandangan ramai terhadap individu yang  berpersonaliti introvert sebagai tidak menarik, kurang bergaul, bosan dan tidak tahu hala tuju kehidupan. Namun sebenarnya ramai yang tidak tahu individu ini mempunyai banyak kelebihan berbanding extrovert. Kelebihan […]

Apakah Perbezaan Hiv Dan Aids

HIV “”Human Immunodeficiency Virus” adalah virus yang memusnahkan sistem ketahanan badan seseorang untuk melawan penyakit. Dan AIDS “Acquired Immunodeficiency Syndrome” atau Sindrom Kurang Daya Tahan. Ia adalah satu penyakit yang serius disebabkan oleh virus HIV (Human Immunodeficiency Virus). Jadi disini HIV adalah virus, sedangkan AIDS adalah suatu keadaan. Virus HIV Jangkitan virus HIV tidak mempunyai tanda […]

Khasiat Dan Kebaikan Minyak Zaitun

Minyak zaitun sering digunakan sebagai minyak rambut terutamanya pada bayi dan anak kecil. Ia membantu melembutkan dan melembapkan rambut. Namun sebenarnya, terdapat pelbagai khasiat dan kebaikan minyak zaitun yang ramai tidak tahu. Minyak zaitun ini sangat selamat untuk digunakan pada anak kecil kerana ianya dari bahan semulajadi. Nama saintifiknya adalah Olea europea yang berasal di Kepulauan Mediterranean. Terdapat […]

Bersukan

Bersukan Waktu Malam Bahayakan Kesihatan?

Bersenam atau bersukan pada waktu malam telah menjadi trend dalam kalangan masyarakat pada masa kini. Boleh dikatakan ramai diantara kita terutamanya golongan muda, seringkali melakukan aktiviti bersukan pada waktu malam. Ini kerana pada waktu siang telah dihabiskan untuk bekerja. Bagi mereka, waktu malam merupakan waktu terbaik untuk mereka bersukan supaya dapat mengekalkan kecergasan tubuh badan. Namun […]

8 Sebab Kenapa Ada Orang Asyik Sejuk Padahal Orang Lain Rasa Macam Biasa Je

” Wei, kuatkan sikit air cond tu. Panas ni…. Kau tak panas ke ? Siap pakai sweater bagai… Pelik betullah aku tengok.” Mesti ada antara kita semua pernah jumpa orang macam ni atau anda salah seorang daripada mereka yang cepat merasa sejuk. Lebih-lebih lagi ketika berada di ofis kan. Ada je salah seorang dari kita […]

Terkini Resepi @ Daily Makan