Daily Rakyat – Page 3 of 126 – Mencerna Pemikiran Masyarakat

Terkini @ Daily Rakyat

Cara Hilangkan Rasa Mengantuk Pada Waktu Bekerja

Mengantuk sewaktu bekerja itu perkara biasa. Ada yang memilih untuk tidur sekejap dan ada juga yang cuba sedaya upaya untuk menahan diri daripada mengantuk. Perkara yang paling sukar untuk hilangkan mengantuk terutama selepas makan tengah hari. Jika anda tidak mahu tidur sekejap, apa kata anda cuba tips ini bagi mengelakkan mengantuk. CARA HILANGKAN RASA MENGANTUK […]

Keris Siamang Tunggal

Upin & Ipin: Keris Siamang Tunggal Bukti Kepakaran Anak Tempatan Setaraf Peringkat Antarabangsa

Selepas menghasilkan filem animasi yang dihasilkan oleh anak tempatan Malaysia, kini Les’ Copaque Production muncul dengan satu lagi filem animasi Upin & Ipin: Keris Siamang Tunggal. Filem ini merupakan satu kejayaan besar bagi industri perfilem Malaysia kerana pembikinan filem ini 100% dihasilkan oleh animator anak tempatan. Satu kejayaan yang cukup membanggakan bagi kita rakyat Malaysia. […]

Cara Putihkan Gigi Menggunakan Bahan Mudah

Ramai orang sibuk mahu berkulit putih sekarang ini. Bukan sahaja muka nak putih, gigi pun samalah nak putih. Maka tidak hairanlah bermacam-macam produk memutihkan gigi sudah mula dihasilkan dan dijual di pasaran untuk tujuan ini. Walaubagaimanapun, kebanyakan produk untuk memutihkan gigi menggunakan bahan kimia “peluntur” untuk memutihkan gigi dan tentu sekali ini akan menyebabkan pengguna […]

Cara Menghindarkan Diri Dari Pemikiran Negatif

Tidak semua orang mampu untuk berfikir secara positif dalam sehariannya. Ramai yang selalu berfikiran negatif sehingga megundang tekanan kepada diri mereka sendiri. Ketika berfikiran negative, automatik hidup akan menjadi sulit dan boleh mendatangkan pelbagai penyakit. Jika anda kerap berfikiran negatif, sebagai contoh mudah berasa bersalah atas reaksi orang lain yang kurang baik terhadap anda, cubalah […]

5 Punca Yang Menyebabkan ‘Mata Panda’ Di Wajah Anda

Lingkaran gelap di bawah mata yang biasa juga disebut mata panda/eyebag yang boleh membuat wajah nampak kusam dan penat. Mata panda boleh ditutup atau boleh disamarkan dengan makeup seperti foundation ataupun concealer. Namun untuk mata panda yang bersifat tidak permanen, boleh dihilangkan atau sedikit dipudarkan dengan cara gaya hidup yang sihat. Ketahui faktor penyebab timbulnya […]

Tips Untuk Kekal Fokus Semasa Belajar Yang Wajib Ketahui!

Memberikan tumpuan semasa belajar di dalam kelas adalah sangat penting. Sekiranya anda tidak memberikan tumpuan semasa belajar ketika di dalam kelas, maka hilanglah sebahagian besar maklumat yang telah dipelajari. Kegagalan memberikan tumpuan semasa belajar di dalam kelas menyebabkan ramai pelajar gagal meraih keputusan yang baik dalam peperiksaan. Mengetahui hal ini, semua pelajar berusaha yang terbaik […]

Tips Memilih Barang Hantaran Paling Berkesan

Kebiasaanya, apabila cuti musim sekolah, maka ramailah yang akan makan “nasi minyak”. Oleh itu, apabila kita menyentuh tentang isu perkahwinan, maka sudah terang lagi bersuluh kita semestinya akan turut membincangkan juga tentang hantaran perkahwinan. Namun, hantaran ini sangatlah berbeza dengan konsep yang berkaitan dengan mahar dan mas kahwin. Justeru, Walaupun perkhidmatan pengantin atau harga pengantin […]

Tiada Lagi “Muka Serupa Kulit Limau”

  Rasa cemburu dibuatnya bila tengok kulit muka kawan-kawan licin dan flawless kan? Lagi-lagi bila liang-liang pori di muka sendiri jelas kelihatan. Aduhh.. malunya! Semua orang ada pori sebenarnya, apa yang berbeza cuma saiz pori tu. Ada yang rasa kulit dia macam kulit limau dah sebab liang pori terbuka dan besar. Fungsi pori kat muka adalah untuk […]

Cara Berkesan Cuci Kain Lap Dapur. Bersih & Wangi

Kain pengelap sangatlah diperlukan bagi setiap rumah terutamanya di bahagian dapur. Ia sangat berguna dalam membersihkan tumpahan kuah makanan, mengelap habuk dan mengelap minyak pada permukaan barang-barang di dapur. Jika dicuci ala kadar kain lap tersebut nampak kotor dan tidak selesa untuk digunakan. Namun, kotoran dan kesan yang melekat pada kain tersebut pasti susah untuk […]

Hilangkan Sunburn Guna 8 Bahan Yang Ada Dirumah

Tak sah kalau balik bercuti dari pulau tak dapat selaran matahari atau sunburn. Jangan cakap pergi pulau saja, yang berada di rumah, dekat tempat kerja, apatah lagi yang selalu ke site  semasa bekerja juga terkena sunburn. Sunburn akan berlaku sekiranya kulit terdedah kepada sinaran matahari secara langsung melebihi 30 minit terutama sekali sinaran matahari jam 10 pagi dan 3 […]

Terkini Resepi @ Daily Makan