Perlancongan – Daily Rakyat

Kategori : Perlancongan

5 Tempat Yang Menarik Untuk Dilawati Oleh Para Backpackers

Backpackers atau erti kata lain mengembara dengan hanya membawa beg galas adalah antara aktiviti yang semakin mendapat sambutan khususnya golongan belia. Mengembara cara ini adalah lebih santai dan sesuai buat mereka yang menginginkan kesederhanaan semasa bercuti di luar negara. Mungkin anda semua nak tahu destinasi mana yang sesuai buat ‘backpackers’? Ini 5 destinasi mengembara terbaik […]

14 Tempat Menarik Perlu Dikunjungi Sempena Tahun Melawat Kelantan 2020.

Apa khabar warga pembaca sekalian?! Tahun ini merupakan Tahun Melawat Malaysia 2020 (TMM2020) yang mana pelancarannya telah disempurnakan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menjelang detik tahun baharu 2020 di Dataran Merdeka yang berlangsung penuh meriah dan mendapat sambutan baik. Saranan Perdana Menteri perlu kita sahuti dengan sama-sama memainkan peranan supaya sasaran menarik kedatangan 30 […]

6 Negara Wajib Dilawati Pada Tahun 2019

Cuti sekolah sudah tiba. Sudahkah ada perancangan untuk mengunjungi destinasi pelancongan bersama keluarga. Inilah peluang kita untuk meraikan detik-detik indah bersama keluarga ataupun dengan rakan taulan. Ganjaran istirahat dan semangat percutian sedang dinikmati oleh sebahagian besar daripada kita. Pada masa sama, tentu ada yang mahu membuat perancangan lebih awal bagi merasai pengalaman seumpamanya pada masa akan datang. […]

Tempat Pelancongan Yang Menyediakan Kemudahan Untuk Solat (Tokyo)

Tempat Pelancongan Yang Menyediakan Kemudahan Untuk Solat (Tokyo) Tempat pelancongan di dunia ini memang banyak, namun tidak semua sama kerana masing masing ada cara tersendiri untuk memudahakan para pelancong untuk melancong. Namun, antara kekangan yang sering dihadapi oleh orang islam apabila pergi melancong ke negara yang majoritinya orang bukan beragama islam adalah tempat untuk menunaikan […]

unik dan pelik

Nama – Nama Pulau Pelik di Malaysia

Malaysia sememangnya kaya dengan pelbagai tempat yang unik dan pelik. Mungkin juga ramai yang tidak tahu yang negara kita juga mempunyai nama – nama pulau pelik dan unik. Jom kita semak senarai nama pulau – pulau yang sangat unik dan pelik ini. Pulau Babi Tengah   Pulau Babi Tengah atau kenali juga sebagai Pulau Tengah […]

Bamboo Village

Bamboo Village: Lokasi Percutian Yang Sesuai Bagi Pencinta Alam Semulajadi

Mati – mati ingatkan di Jepun takdi, rupa – rupanya dekat Hulu Langat saja tak jauh pun. Wah! Tak dapat ke Jepun, dapat ke taman Jepun macam ni pun jadi lah. Ha! Nak tahu apa nama tempat yang menarik ini seakan-akan anda berada di Jepun? Ini lah dia Bamboo Village, Hulu Langat. Cantik gila kan […]

Percutian Di Pulau Kapas

Pulau Kapas Destinasi Yang Sesuai Untuk Percutian Bersama Keluarga!

Haii kawan-kawan sekalian, Haa pasti korang semua tak tahu nak pergi bercuti ke mana kan? Nak bawa anak jalan-jalan musim cuti sekolah nanti, tengok-tengok pulau, mandi-manda. Meh sini saya nak bagitahu tempat yang sesuai untuk korang bercuti hilangkan stress dan santai bersama keluarga iaitu Pulau Kapas, Terengganu! Tak perlu pergi pulau jauh-jauh dari Malaysia sebab […]

pulau boracay

Setelah 6 Bulan Di Arahkan Tutup, Pulau Boracay Kini Kembali Dibuka

MANILA: Pusat peranginan terkenal, pulau Boracay Filipina kini dibuka semula kepada pelancong dengan peraturan baru yang lebih ketat. Pulau yang menjadi tumpuan pelancong dari seluruh dunia itu ditutup selama enam bulan bagi membaiki kerosakan akibat kebanjiran pelancong yang tidak terkawal. Mengikut peraturan baru, pelancong akan dihadkan tidak lebih 19,200 untuk ke pulau itu pada satu […]

Pahang

4 Tempat Menarik Di Pahang Yang Wajib Di Kunjungi Bersama Keluarga Atau Rakan-Rakan

Pahang merupakan salah sebuah negeri yang terbesar di Semenanjung Malaysia. Tidak hairanlah tiap-tiap daerah di Pahang sangat besar. Okay lah ini dia sedikit perkongsian daripada admin tentang tempat-tempat menarik yang korang semua boleh kunjungi di negeri Pahang Darul Makmur. Sebagaimana yang kita ketahui, Pahang sangat terkenal dengan masakan ikan patin masak tempoyak kan tapi kali […]

Destinasi Percutian: Time Capsule Retreat, Glamping Terbaik di Pahang!

Bagi anda yang ingin merasai beradu dalam sebuah bilik kecil dengan persekitaran yang berlainan, ini dia “Time Capsule Retreat” yang terletak di Raub Pahang menyediakan bilik dari paip pembentung simen yang telah diubahsuai. Bilik ini kelihatan kecil, comel dan lain dari yang lain kerana rekaan nya yang amat menarik dan berjaya menarik perhatian pelancong luar […]