Daily Rakyat – Page 105 of 136 – Mencerna Pemikiran Masyarakat

Terkini @ Daily Rakyat

Mana-Mana Lelaki Takde Janggut tu, Sila Baca nie ! Jangan Marah Pulak Yer..

Memang macho apabila lelaki berjambang. Tambah pula kajian saintifik banyak menemui manfaat kesihatan disebalik menyimpan simbol kelelakian itu. Namun, antara kritikan yang sering diterima oleh lelaki apabila menyimpan jambang atau janggut ialah nampak kusut, serabut, tidak terurus, tidak ada duit hendak beli alat pencukur, macam pak Arab, mat Pakistan, nampak alim dan bermacam-macam lagi. Tetapi, […]

Pandu Kereta Manual Atau Automatik, Anda Rasa Yang Mana Bersesuaian Dengan Anda ?

MANA lebih bagus, kereta transmisi┬ámanual atau automatik (auto)? Ketika ramai pembeli mula beralih kepada transmisi auto, pilihan kereta transmisi manual mula mengecil. Dianggarkan cuma ada 20 peratus kereta transmisi manual baharu yang ada di pasaran dan terhad kepada kenderaan komersil. Honda misalnya tidak lagi menawarkan transmisi manual untuk kereta massa mereka. Toyota masih ada, itupun […]

Wahai Ibu Bapa, Jangan Bermimpi nak Ada Anak Jika Anda Tiada Tahap Kesabaran Yang Tinggi !

Aku dan kanak-kanak. Bagi yang mengenali aku, pasti mereka mengetahui yang aku merupakan seorang yang begitu baran dan tinggi egonya. Bukan mudah untuk aku bersabar dengan orang-orang yang menyakiti aku. Tetapi wahai rakan-rakanku, ajaibnya, aku mampu bersabar dengan bayi yang meraung dan kanak-kanak yang begitu nakal dan degil sekali. Sehingga ke hari ini, tidak pernah […]

Rambut Anda Berkelemumur? Nah Ini Cara Mengatasinya

Kelemumur (Pityriasis capitis) merupakan istilah yang digunakan bagi menggambarkan pengelupasan kulit kering yang biasanya didapati pada permukaan kulit kepala. Pada kebiasaannya, sejumlah besar penduduk dunia, iaitu sekitar 50 peratus akan mengalami masalah kelemumur pada satu fasa dalam hidup merek. Mencuci rambut secara kerap dengan pertolongan syampu anti-kelemumur adalah salah satu cara paling efektif untuk melawan […]

Seorang Doktor Pakar Di’kencing’ Pesakit Di Ambang Merdeka

Tugas seorang doktor bukannya mudah. Tapi, kerjaya lain pun bukannya mudah jugak. Cuma apa yang admin nak sampaikan di sini cabaran yang harus dilalui dan dipikul oleh manusia yang bertitle ‘DOKTOR’. Bukan doktor yang PHD yang pensyarah kat universiti tu tapi nie doktor yang merawat orang sakit. Tugas seorang doktor amatlah berat. Tapi, sejauh manakah […]

Tips Menguruskan Ahli Keluarga Yang Terkena Strok

Jika ada di antara keluarga kita yang terkena stroke, jangan panik. Itu kuncinya. Sebab, jika anda panik, justru akan memburukkan lagi stroke yang dialaminya. Disini kami akan kongsikan tips menguruskan ahli keluarga yang terkena strok. Ada 1st aid (langkah pertama) dijamin sangat berkesan. Cara ini sudah diperkenalkan secara meluas, agar menjadi pertimbangan masyarakat sebagai alternatif […]

Penjenayah Terkenal Botak Chin Akui Bukan Mudah Jaga Malaysia, Tetap Bangun Bila Dengar Negaraku!

Sempena Hari Kebangsaan tak lama lagi, aku nak berkongsi dengan korang satu kisah mengenai penjenayah paling terkenal di Malaysia, Wong Swee Chin atau Botak Chin. Dia ni bukan kepala botak, tetapi botak tu stands for tiga perkataan Hokkien yang bererti Tiada ( Bo ), Kerja ( Tak ) Chin ( Cina ) atau Cina Tiada […]

Warkah Buat Uqasha Senrose Daripada Lelaki Yang Imannya Turun Naik

‘Uqasha Senrose, ini hadiah dariku, seorang lelaki yang imannya turun naik sama sepertimu’ Dulu, sewaktu saya dijemput untuk sebuah event untuk bacakan doa, awak ada sama dalam majlis itu. Tetapi awak tiba lewat, awak bersama rakan-rakan artis yang lain. Awak cantik sangat malam tu. Tak berkelip mata lelaki yang terlihat awak. Berpakaian cantik dan bertudung […]

5 Amalan Wajib Untuk Berjaya Dari CEO D’ Apple, Abdul Hakim

Disini saya kongsikan tahapan apa yang perlu dilakukan oleh seorang untuk berjaya dalam bisnes.. 1. Doa Sebelum bermulanya bisnes, selepas bisnes dimulakan, bahkan sehingga sampai tahap kita sudah berjaya dan kaya raya, kita tetap perlu berdoa setiap hari dan setiap masa supaya dipermudahkan segala urusan, dimurahkan rezeki, dijauhkan dari malapetaka dan bala bencana, fitnah dan […]

ADUAN RAKYAT : Helah Licik Takaful Malaysia

Terdapat tipu helah yang berlaku di negara ini oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab yang hanya mementingkan keuntungan tanpa memikirkan kesusahan yang dialami oleh rakyat di negara ini.┬áSeorang pengguna telah ditipu oleh pihak insuran yang terpaksa menggunakan duit sendiri kerana tidak mengambil Insuran Windscreen. Saya terpaksa menulis untuk mengelakkan lebih ramai pengguna tidak terkena seperti saya. […]

Terkini Resepi @ Daily Makan