Informasi – Page 32 of 36 – Daily Rakyat

Kategori : Informasi

Perangai Isteri Sebenar Terbongkar Selepas Kahwin!

  Kahwin muda bukan lagi perkara baru dalam abad ke-21 ini. Tidak dinafikan, mendirikan masjid itu suatu perkara yang baik dan dituntut dalam agama. Namun, kadang-kadang keghairahan mendirikan rumahtangga dalam usia muda akan membawa kesusahan kepada pasangan, terutamanya mereka yang tidak mempunyai persediaan sebelum berkahwin. Jika lelaki harus mempersiapkan diri dengan ilmu agama untuk membimbing […]

Nenek Tak Sekolah Ada Tanah 100 Ekar

NENEK TAK SEKOLAH ADA TANAH 100 EKAR Hujung minggu baru ni saya terserempak dengan Tuan H. Dah lama dengar cerita pasal Tuan H ni dari isteri dia. Tapi tak pernah bersemuka. Terserempak kat kedai makan. Sembang punya sembang baru tau rupanya beliau Tuan H. Tuan H keluarga bisnes. Suami isteri & anak-anak semua berniaga. Tuan […]

Adakah Ini Ujian Hidup ? – Ustaz Yusuf Mansur

Ada sesetengah orang, hidupnya sempit berpanjangan. Berpuluh-puluh tahun kahwin masih hidup susah dan melarat, nak kata pemalas tidak juga, kerjanya kuat, dari pagi sampai ke tengah malam, tapi rezekinya tetap tidak bertambah-tambah, hutangnya keliling pinggang. Cuba berniaga, 10 kali cuba, 10 kali lingkup.. Mengapa ya? Adakah ini dinamakan ujian hidup? Menurut Ustaz Yusuf Mansur, di […]

Tak Sangka Lelaki Ini Melindungi Wanita Berniqab

Ketika di KTM padang jawa semalam.   Naik last tren. So sampai pun dah agak lewat. Sementara menunggu anty jemput, duduk di satu bangku. Masa duduk ja di bangku, ada seekor kucing datang dan belai-belai kaki kanan serta kaki kiri saya. Lepastu asyik bising seolah lapar nak makanan. Sekitar ktm padang jawa tiada jual apa-apa, […]

Siapakah Yang Menghantarmu Ke Kubur ?

Bila kematian ibu atau bapa,anak-anaklah yg menjadi perhatian.Masa tu nak tunjuk sedih,nak tunjuk kasih.Mandi atas riba,menanggung keranda dan hantar hingga ke tempat solat.Apa yg sedihnya yg kerap saya lihat ialah anak lelaki yg remaja dan dewasa yg memikul keranda ibu atau bapa tadi,turun dari masjid setelah menghantar keranda dan pergi tunggu di liang bersedia dg […]

KERAGUAN 3 SAAT : Neil Armstrong Menjadi Manusia Pertama Ke Bulan

Keraguan 3 Saat Semua orang tahu Neil Armstrong adalah manusia pertama yang menjejak kaki ke bulan kan?? Tahukah anda sebenarnya, bukan dia yang sepatutnya jadi manusia pertama berikut. Its supposed to be Mr Edwin C Aldarin… Edwin merupakan pilot Misi Apollo . Edwin berkerja dengan airfoce amerika dan ada pengalaman dalam “space walking”. Jadi beliau […]

Pisang Bagus Untuk Diet

Jika anda mahu turunkan berat badan dengan hanya makan buah-buahan tempatan, Pisang Bagus Untuk Diet. Dengan menggunakan pisang, anda hanya perlu konsum pisang dengan air suam. Gabungan sihat ini akan meningkatkan metabolisme Anda dan akan membantu Anda turunkan berat badan dengan lebih cepat dan lebih efektif. Anda harus makan 2 pisang dan minum 2 gelas air […]

Tips Mengajar Anak-Anak Menunaikan Solat Semenjak Kecil

Di sini, ada sedikit perkongsian tentang Tips Nak Anak-Anak Bersolat daripada seorang pengguna Facebook Shaari Anuar . Kalau anak anak malas nak solat, mungkin tips boleh diguna pakai. Ianya berdasarkan pengalaman yang saya dah praktis dan juga dari pembacaan. Mereka ni kena dilatih seawal 7 tahun, dan Nur Damia Hannah yang 3 tahun ni selalu ikut abang […]

Ketahui Rahsia Disebalik Hon

Al-kisah tentang ‘hon’ kenderaan Percaya atau tidak… Tahukah anda bahawa setiap bunyi hon itu ada maksud tertentu di sebaliknya. Saya bongkarkan maksud di sebalik bunyi-bunyi hon tersebut untuk kawan2 lebih berhati2 supaya tidak timbul pergaduhan. Please take note yer! – 1x HON PENDEK – Pemandu tu nak cakap “HAI” – 2x HON PENDEK – Pemandu […]

Tun Dr Mahathir Isytihar Keluar Umno

Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengisytiharkan keluar Umno buat kali kedua sebagai tanda protes terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Beliau berkata membuat keputusan itu kerana Umno bukan lagi Umno dan hanya menjadi parti untuk mempertahankan Najib sebagai presidennya. “Saya tidak boleh jadi anggota untuk parti sebegini,” katanya dalam sidang media di di […]