BAQ ANGGG ... Juta2 Depa Untung – Daily Rakyat

BAQ ANGGG … Juta2 Depa Untung


[ KEMAIH CENDOI CICAH PELAM ]

 

 

Nie baru betui2 otai online..abg jaq nk kongsi sikit cerita depa nie. Depa dok Baling ja dekat2 Punggai kiki…..tapi bole buat sale sari Juta2… sapa kata dok kg x bole buat duit.
Semalam kami terperangkap 7jam jem demi menuntut ilmu. Masuk2 kelas hilang rasa penat semalam. Apa yg Abg Jaq nk cerita kat sini keikhlasan depa nie nak kongsi ilmu. Bukan senang kongsi ilmu ngn org .Kita kena betui2 jujur dan ikhlas dalam nak sampaikan ilmu.

Abg jaq pernah terjebak dalam menjadi speaker . Untuk berkongsi ilmu bakeri yang tak seberapa .Sejauh mana keiklasan kita , itulah pentingnya seorang speaker . Bila ikhlas ilmu itu sampai kesanubari. Kami sanggup meredah beratus kilometer sebb kami yakin dengan pasangan ini…
Kerusi depan hanya Rm100.00 kerusi belakang Rm50.00 dan duit depa sedekah kepada pihak2 tertentu selepas ditolak kos dewan. Sebagai speaker sekupang pun depa tak ambik. Depa betui2 nak kongsi ilmu .

 

images (5)

 

Dalam kelas tadi sempat Rafi berbisik kepada Isterinya Fel ada orang tempah 100000 botoi jus Calips depa bersamaan dengan RM3.5 juta..
ALLAHHH……

Rasa nak luruh jantung dengaq…
Sehari RM3.5 juta sale depa masuk hari nie..
Bila kita buat business kerana Allah segalanya bole terjadi….
Yang bestnya Speaker jemputan depa semua org Baling yg tak belajaq tinggi, cakap org putih pun tak reti ” Ingat ka abg jaq sorang ja x reti cakap org putih ” rupanya ada geng jugak”…….
kami pecah perut dengaq
” everyone jadi everyyone”….

Kalau tengok depa macam tak percaya , betui2 slumber ja depa nie…dan hat paling syok lagi depa semua nie cakap ” UTARA HABAQ ANG……”
Bagi abg jaq depa nie betui2 otai online..sale depa sebulan dah juta2… rahsia dia depa utamakan ALLAH dalam setiap perkara..
abg jaq nk cabar diri abg jaq dan sahabat semua…
” ada bran ka dengaq azan tinggai keja walaupun tengah close sale “….

Kelas depa besa2 ja….tapi ilmu yg dikongsikan ” Subahanallah”……..!!!!!!!!!!
bukan senang nk hijrah dari sorang model yg berambut merah berhijab kerana Allah…semua kemewahan yg dikecapi telah dpat tapi jiwa tak tenang….Allah telah jentik hatinya betui2 kejalan ALLAH…
Sebak dengaq jatuh bangun depa dalam business…rupanya utk depa sampai ketahap macam ni bukannya mudah tak dak jalan pintas..tapi yg mencemburui kami adalah istaqamahnya depa nie dalam berubah utk berhijrah…..
Moga kita semua pun mendapat hidayah seperti pasangan ini…..

P/s
Mailah kelas depa……..
‪#‎bisnescarakamiutara‬
‪#‎rafiefelinna‬
‪#‎bckutara‬

 

download (16)

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Terkini @ Daily Rakyat