Paul Geoffrey Stadlen Kini Menjadi Buruan SPRM Kerana Di Percayai Terlibat Dalam Skandal 1MDB


KUALA LUMPUR: Bekas pengurus Apco Malaysia, Paul Geoffrey Stadlen, yang sebelum ini membantu Datuk Seri Najib Razak dalam kempen publisitinya, adalah orang yang dikehendaki dalam skandal 1Malaysia Development Bhd (1MDB).

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengeluarkan kenyataan pada pagi ini untuk mendapatkan bantuan orang ramai untuk mengesan Stadlen.

“Kami mencari dia dan kami mengeluarkan kenyataan pada pagi ini di laman web kami,” kata Pesuruhjaya Kanan SPRM, Zuhaila Arip kepada Malay Mail ketika dihubungi. Zuhaila adalah salah seorang pegawai penyiasat yang bertanggungjawab.

Kenyataan SPRM mencadangkan Stadlen, seorang bangsawan British, mungkin menjadi saksi penting dalam siasatan “profil tinggi” terhadap tuduhan penyelewengan kewangan di 1MDB.

Lelaki berusia 39 tahun itu akhirnya diketahui tinggal di Loft Sentral Condominium, berhampiran hab pengangkutan KL Sentral di sini, menurut SPRM.

Apco Malaysia dikatakan sebagai syarikat PR yang menguruskan kempen publisiti lalu Najib, termasuk advertorial antarabangsa dan slot berita yang bertujuan meningkatkan kedudukan global bekas Perdana Menteri.

Tag:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Terkini @ Daily Rakyat