Rahsia Disebalik Biji Buah Anggur Yang Ramai Tidak Ketahui – Daily Rakyat

Rahsia Disebalik Biji Buah Anggur Yang Ramai Tidak Ketahui


Buah anggur sangat sedap dimakan dan mempunyai banyak manfaat. Namun orang tidak mengetahui bahawa bijinya pun mampu memberikan manfaat yang banyak.

Minyak biji anggur atau Grapeseed oil ini dikenal sebagai salah satu jenis minyak yang berkualiti tinggi. Ia dihasilkan dari titik penguwapan 216 derajat celcius. Ini bermakna minyak ini sangat stabil, oleh itu sangat selamat digunakan baik untuk dimakan atau penggunaan luaran. Satu sudu teh minyak ini memberikan 120 kkal.

Minyak Biji Anggur mengandungi kadar OPC (Oligomere Proanthrocyanidin) yang tinggi, merupakan antioksida paling berkesan 50 kali lebih kuat dari vitamin E dan 30 kali lebih pada vitamin C.

256411-1680x1050a

Khasiat minyak biji anggur sangat baik untuk saraf dan otot. Minyak biji anggur adalah minyak kecantikan yang bagus untuk kulit terutama untuk masalah eczema dan psoariasis.

Minyak biji anggur boleh menghilangkankan stretch mark.

Berdasarkan penelitian di tahun 1993, didapati bahwa dengan mengamalkanminyak biji anggur boleh meningkatkan kolesterol baik atau high density lipoprotein (HDL-C) di dalam tubuh.

Rate Serendah RM0.06 sen

Rate Serendah RM0.06 sen

Selain itu, ia meningkatkan tahap LDL ( kolesterol jahat) dalam darah.

Selain itu, minyak biji anggur ini juga memiliki banyak manfaat lainnya seperti dapat membantu memulihkan varicose vein dan buasir, mencegah kanser, dan mengurangi sindrom pramenstruasi.

Ia memiliki sifat anti-inflamasi, anti-alergi, anti-kanser dan anti-kuman.

Boleh dapatkannya di http://needsvenue.com.my

maxresdefault

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Terkini @ Daily Rakyat