New Games 2020


Ini sudah menjadi tahun yang besar untuk keluaran game yang menarik. Dengan itu banyak permainan baru yang akan datang pada tahun 2020, cabaran yang akan kita hadapi ialah mencuba untuk mencari masa untuk memainkan mereka semua.

Cyberpunk 2077

Game Cyberpunk 2077 merupakan game yang paling dinantikan untuk tahun 2020. Game ini merupakan role-playing video game yang dibangunkan oleh CD Projekt Red. Developer game The Witcher ini berjaya menepis persepsi developer dan publisher lain dengan kualiti game Cyberpunk 2077 ini.

Game action first-person shooter RPG ini akan menceritakan kisah tentera upahan dalam menyelesaikan konflik yang terjadi di Night City, yang bertempat di bandar cyberpunk. Ia akan dibantu teknologi canggih, partnernya, dan tentunya Keanu Reeves sebagai karekter netral bernama Johnny Silverhand.

Dying Light 2

Bagi mereka yang telah main seri pertamanya, maka Dying Light 2 akan menjadi pilihan anda. Seperti seri terdahulunya, game ini akan hadirkan parkour dengan gameplay yang sama.

Terdapat zon bahaya di dalam gudang gelap yang wajib anda hindari. Petanya yang lebih luas dengan ceritanya yang lebih baik akan membuatkan fans Dying Light ke level yang lebih tinggi.

The Last of Us Part II

Sambungan dari edisi pertamanya, The Last of Us Part 2 akan menceritakan Elie yang berusaha untuk menuntut pembalasan untuk kawan baiknya kepada sebuah kumpulan yang mencuba untuk menguasai wilayah setelah berakhir siri pertama.

Berbeza dari seri sebelumnya, game ini akan memaparkan banyak realisme dengan musuh yang lebih susah. Sistem Naughty Dog telah dibaiki menjadi lebih baik. Dan tentunya kisahnya akan semakin dramatik dan hebat untuk diikuti. Kehadiran Joel yang selama ini jadi misteri juga terungkap.

Final Fantasy VII Remake

Bermula dengan keluaran di PlayStation 1 yang membuat Squaresoft (kini Square-Enix) nyaris bangkrap. Final Fantasy VII berjaya mengembalikan kedudukan kewangan mereka semakin baik. Melalui kejayaan ini, mereka terus melancarkan siri lain yang masih berkait dengan dunianya.

Kini dengan campuran mekanikal battle turn-based dan action yang boleh dipilih, Final Fantasy VII Remake hadir dengan visual yang lebih baik dan tentunya kisah yang telah direvisi. Kini anda dapat melihat Aerith mati dalam resolusi HD.

Marvel’s Avengers

Superhero Marvel yang sangat hebat, pengumuman Marvel’s Avengers cukup tepat dengan kehadiran filem terbarunya, Avengers: Endgame Game yang diadaptasi daripada komik tersebut.

Menceritakan Tony Stark sebagai Iron Man, Black Widow, Captain America, hingga hero baru yang akan jadi watak utamanya, Ms. Marvel untuk menumpas musuh-musuh jahat seperti Taskmaster yang akibatkan A-Day. Usung gameplay action adventure, Crystal Dynamics dan Square-Enix yakin mereka akan mampu saingi Marvel’s Spiderman pada pelancarannya nanti.

Halo Infinite

Kini Halo 6 dikenali dengan Halo Infinite dan akan hadir dalam versi PC. Microsoft telah memberikan gambaran awal tentang Halo Infinite di E3 2018 dan memaparkan trailer berdurasi 5 minit di E3 2018. Anda perlu bayangkan bahawa Halo Infinite sebagai langkah seterusnya dalam kisah Master Chief.

Itu sahaja yang kita lihat, tetapi 343 Industries telah bercakap sedikit tentang Halo Infinite sejak pengumuman. Setakat ini, perbincangan mengenai permainan telah memberi tumpuan kepada enjin baru yang dibina selama bertahun-tahun, menghasilkan gaya grafik baru dan banyak lagi perubahan yang mungkin akan kita lihat pada masa akan datang.

Menurut khabar angin dari awal tahun ini, “pasukan di belakang permainan cuba membuat cerita menyesuaikan diri dengan keputusan pengguna membuat dan permainan mungkin mempunyai lebih banyak elemen RPG daripada versi sebelumnya dalam siri ini.”

Tom Clancy’s Rainbow Six Quarantine

Rainbow Six Quarantine sedang dibangunkan oleh pasukan yang sama sekali baru di Ubisoft Montreal yang diilhamkan oleh legasi jenama terkenal penembak bersama taktikal dan para pelakon operator dari Rainbow Six® Siege untuk membangunkan sesuatu yang benar-benar lebih dari jumlah bahagian.

Acara Outbreak Rainbow Six® Siege tahun lalu telah membakar semangat pasukan ini. Setelah setahun, kini mereka hadir dengan versi yang sangat hebat: pengalaman permainan yang penuh dengan rekaan yang mendalam, secara radikal.

Rainbow operators akan menghadapi pelbagai jenis parasit alien. Menghadapi tuan rumah manusia dan persekitaran mereka, musuh baru ini lebih mematikan dan mencabar daripada sebelumnya.

Minecraft Dungeons

Minecraft Dungeons ditetapkan dalam dunia yang sama seperti blok kotak pasir yang kita kenal dan suka, dan gaya seni hampir sama, tetapi sebagai permainan, ia adalah benda yang sangat berbeza. Satu genre baru, enjin baru, mekanik baru, barang baru, cerita baru itu merupakan pemikiran semula sepenuhnya formula Minecraft yang dicuba dan diuji.
Minecraft Dungeons di E3 dan wawancara dev telah memberi kami maklumat baru yang mantap di sekitar tarikh pelepasan Minecraft Dungeons, permainan, dan banyak lagi. Anda tidak perlu mencari di internet untuk membaca semua berita-berita tersebut, kerana kami telah memperbetulkannya di satu tempat.

Skull & Bones

Skull & Bones adalah permainan aksi taktikal yang ditetapkan dalam persekitaran dunia terbuka dan dimainkan dari perspektif orang ketiga. Pemerhati mengawal kapten lanun yang boleh disesuaikan, dan boleh memilih untuk berlayar Lautan Hindi dengan sendirinya dan berangkat pada kempen pemain tunggal, atau kumpulkan lima pemain lain untuk bersekutu atau terlibat dalam pertempuran dengan Waters yang Ditentang.

Kedudukan angin boleh dinilai untuk mendapatkan kelebihan dalam pertempuran. Pemain boleh mengumpul kapal tambahan sepanjang permainan, seperti sloops-of-war, frigat dan brigantine, yang senjatanya termasuk mortar, meriam broadside, dan roket. Kapal boleh dikenakan dengan kekerasan dan naik.

Kadar kerosakan yang dikenakan adalah diukur oleh bar kesihatan. Komponen utama ialah berbilang mod Loot Hunt, di mana dua kumpulan pemain dicabar dalam memburu harta karun untuk terus mengumpulkan kekayaan mereka. Setiap sarang kapal yang diberikan adalah berskala untuk digunakan sebagai titik pengawasan, dan mata-mata juga boleh digunakan. Microtransactions akan menjadi ciri tambahan.

Watch Dogs: Legion

Watch Dogs: Legion merupakan action-adventure game yang dibangunkan oleh Ubisoft Toronto dan diterbitkan oleh Ubisoft. Ianya merupakan keluaran ketiga dalam siri Watch Dogs dan sekuel untuk Watch Dog 2. Permainan ini telah ditetapkan dengan memaparkan fiksyen London yang direka sebagai dunia terbuka, dan akan dimainkan dari perspektif orang ketiga. Ia berupaya untuk mengawal pelbagai watak yang boleh diubah melalui tetapan permainan.

Permainan ini juga menampilkan ciri multiplayer yang boleh dimainkan oleh 4 orang pemain. Ia akan dilancarkan untuk Microsoft Windows, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X dan Stadia. Pada asalnya, Legion akan dilancarkan pada 6 Mac 2020 tetapi ditunda pada tarikh yang belum ditetapkan.

Kesemua ini merupakan sebahagian daripada permainan video yang akan dilancarkan pada tahun 2020. Semestinya ramai yang tidak sabar untuk menanti pelancarannya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Terkini @ Daily Rakyat