Lelaki Thailand Yang Meninggal Di Potong dan Di Makan??

Sumber Rujukan : Nur Balqis

Seperti yang kita semua maklum, rata-rata masyarakat Asia tidak suka untuk membazirkan makanan. Masyarakat Asia terutamanya di China mereka akan memakan apa-apa sahaja seperti ular, biawak, katak dan bahkan ada satu festival memakan daging anjing yang banyak mendapat kecaman netizen. Di Yulin, China festival memakan daging anjing merupakan tradisi turun-temurun yang telah berkurun diamalkan.

Namun, adakah festival memakan daging manusia di rantau Asia wujud??

Baru-baru ini tersebar beberapa keping gambar mengerikan yang tersebar laman sosial dan laman sesawang. Rata-rata mendakwa yang gambar-gambar itu merupakan satu upacara untuk pemimpin yang telah meniggal dunia dan dilapah dan di potong untuk di makan ramai-ramai.

Satu posting di halaman facebook Nur Balqis telah berkongsi beberapa gambar seperti yang di dakwa sebagai festival memakan daging manusia.

Walaubagaimanapun, kebenaran berita ini tidak dapat di pastikan oleh penulis. Mungkin juga gambar-gambar diatas adalah sesi bedah siasat para pelajar medical di negara terbabit berdasarkan kepada cara pemakaian mereka.

sumber: Nur Balqis

 

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

Terkini @ Daily Rakyat