“Saya Tidak Pernah Jumpa Altantuya”- Najib Razak


Bekas perdana menteri Najib Abdul Razak, dalam satu wawancara dengan Al Jazeera yang disiarkan pagi ini, menegaskan bahawa sehingga berita pembunuhan rakyat Mongolia Altantuya Shaariibuu gagal, dia tidak tahu kewujudannya.

“Saya benar-benar tidak bersalah terhadap kes Altantuya, semenjak hari ini, tidak ada bukti yang menunjukkan saya terlibat kerana saya tidak tahu”.

“Tidak pernah bertemu dengannya, tidak pernah melihatnya dan tidak pernah tahu kewujudannya,” katanya dalam wawancara di mana dia kehilangan beberapa kali kerennya.

Semasa persoalan ini Najib memanggil pewawancara Mary Ann Jolley sebagai “gangguan.”

Dalam satu temu bual temu duga semalam, Al Jazeera mendedahkan bahawa Najib berkata ia adalah “perkara yang baik” yang Malaysia telah mengusir Jolley pada tahun 2015 ketika cuba menceritakan kisah tentang pembunuhan Altantuya, menuduh beliau membuat dan membuat pembohongan.

Dalam wawancara yang disiarkan pagi ini, Jolley menegaskan bahawa dia hanya mencari temu bual dengan Najib pada masa itu, dan tidak mempunyai agenda politik.

“Tetapi cara anda bertanya, seolah-olah dalam fikiran anda, saya sudah terlibat,” kata Najib.

Najib Adul Razak bertindak keluar dari satu wawancara Al Jazeera selepas diminta mengulas dakwaan terhadapnya. Pewawancara Mary Ann Jolley telah meminta Najib untuk menangani pelbagai tuduhan, dari 1MDB, berlian merah jambu untuk isterinya Rosmah Mansor kepada pembunuhan Altantuyaa Shaaribu, Hussain Najadi dan Kevin Morais.

Najib yang kelihatan marah akhirnya meminta Jolley untuk beralih kepada soalan tentang ekonomi, tetapi apabila dia tidak, Najib berdiri dan mengancam untuk keluar.

“Can we go to the economy? We’ve spent too much time, otherwise I’ll walk out – no more, no more, please no more. “That’s all, I’m done,” katanya sambil berdiri. “Jika anda mahu bercakap mengenai ekonomi, saya akan duduk,” katanya.

Apabila Jolley berkeras untuk meneruskan, Najib, yang berdiri, menaikkan suaranya dan mencerobohinya. “Come on, you’re not fair to me … See, I have done my part and I will not survive anymore for this,” katanya.

Sekilas video semasa temu bual yang dikongsikan oleh nitizen di akaun twitternya.

Sumber : MalaysiaKini

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Terkini @ Daily Rakyat