Antarabangsa – Page 10 of 14 – Daily Rakyat

Kategori : Antarabangsa

Tan Sri Yeoh Tiong Lay Memiliki Rumah Yang Menarik

Tan Sri Yeoh Tiong Lay adalah pemilik kepada syarikat konglomerat YTL Corporation. YTL Corporation terkenal dalam industri pembinaan, perhotelan dan banyak lagi. Pada tahun 2015, beliau adalah orang ke-7 terkaya di Malaysia dengan jumlah harta USD2.8 billion (Lebih kurang RM11.8 billion). Syarikat YTL bermula dengan industi pembinaan pada tahun 1955 dan kini berkembang di serata […]

Hantar Murid Darjah Dua Pulang Pukul 1 Pagi Diiringi Polis

HANTAR MURID DARJAH DUA PULANG PUKUL 1 PAGI DIIRINGI POLIS ================================= Pertamanya saya mohon maaf.Bukan tujuan untuk mengaibkan mana mana pihak.Namun kisah ini perlu dijadikan iktibar.Kita boleh tutup mata..tetapi hati kita tidak tega untuk melihat sahaja.Ini kisah masyarakat kita.Natijah daripada nilai masyarakat kita juga. Pernah viral tahun lepas.Terima kasih siakap keli dan beritasemasa.Aku tak popular […]

” Dik , tolong semak bacaan Al fatihah dgn tahiyyat akak boleh tak ” ?

” Adik ofis dekat kawasan ni ke?,” tiba-tiba seorang kakak usianya kira2 hujung 40 an menegur aku seusai solat zohor tadi. ” Ha’ah kak… Kenapa yer?,” jawaku sambil bingkas bangun setelah siap memakai kasut. ” Ermmm…. Akak nak mintak tolong sikit sebenarnya, tapi akak seganlah.” “Akak selalu nampak adik lalu2 kat sini. Sebab tu akak […]

Perangai Isteri Sebenar Terbongkar Selepas Kahwin!

  Kahwin muda bukan lagi perkara baru dalam abad ke-21 ini. Tidak dinafikan, mendirikan masjid itu suatu perkara yang baik dan dituntut dalam agama. Namun, kadang-kadang keghairahan mendirikan rumahtangga dalam usia muda akan membawa kesusahan kepada pasangan, terutamanya mereka yang tidak mempunyai persediaan sebelum berkahwin. Jika lelaki harus mempersiapkan diri dengan ilmu agama untuk membimbing […]

Nenek Tak Sekolah Ada Tanah 100 Ekar

NENEK TAK SEKOLAH ADA TANAH 100 EKAR Hujung minggu baru ni saya terserempak dengan Tuan H. Dah lama dengar cerita pasal Tuan H ni dari isteri dia. Tapi tak pernah bersemuka. Terserempak kat kedai makan. Sembang punya sembang baru tau rupanya beliau Tuan H. Tuan H keluarga bisnes. Suami isteri & anak-anak semua berniaga. Tuan […]

Adakah Ini Ujian Hidup ? – Ustaz Yusuf Mansur

Ada sesetengah orang, hidupnya sempit berpanjangan. Berpuluh-puluh tahun kahwin masih hidup susah dan melarat, nak kata pemalas tidak juga, kerjanya kuat, dari pagi sampai ke tengah malam, tapi rezekinya tetap tidak bertambah-tambah, hutangnya keliling pinggang. Cuba berniaga, 10 kali cuba, 10 kali lingkup.. Mengapa ya? Adakah ini dinamakan ujian hidup? Menurut Ustaz Yusuf Mansur, di […]

Brunei Tidak Takut Ancaman Barat Disebabkan Laksana Syariat Allah

Setelah Brunei Darussalam memutuskan untuk menerapkan Syari’at Islam di negaranya, banyak pihak yang anti Syari’ah terguncang. Media Barat ramai-ramai mengecam kebijakan tersebut, menganggap bertentangan dengan hukum internasional, melanggar hak asasi manusia, serta kecaman keras lain yang tidak pantas. Para selebriti dunia pun turut ambil bagian dalam aksi protes tersebut dengan memboikot hotel milik Sultan.   […]

Siapakah Yang Menghantarmu Ke Kubur ?

Bila kematian ibu atau bapa,anak-anaklah yg menjadi perhatian.Masa tu nak tunjuk sedih,nak tunjuk kasih.Mandi atas riba,menanggung keranda dan hantar hingga ke tempat solat.Apa yg sedihnya yg kerap saya lihat ialah anak lelaki yg remaja dan dewasa yg memikul keranda ibu atau bapa tadi,turun dari masjid setelah menghantar keranda dan pergi tunggu di liang bersedia dg […]

KERAGUAN 3 SAAT : Neil Armstrong Menjadi Manusia Pertama Ke Bulan

Keraguan 3 Saat Semua orang tahu Neil Armstrong adalah manusia pertama yang menjejak kaki ke bulan kan?? Tahukah anda sebenarnya, bukan dia yang sepatutnya jadi manusia pertama berikut. Its supposed to be Mr Edwin C Aldarin… Edwin merupakan pilot Misi Apollo . Edwin berkerja dengan airfoce amerika dan ada pengalaman dalam “space walking”. Jadi beliau […]

Hyundai Lebih Muda Dari Proton?

Saya pelajar bidang kejuruteraan di Korea Selatan dan saya sudah menetap di Seoul selama hampir 5 tahun. Menarik betul ramai orang Malaysia ingat syarikat Hyundai tu lebih muda dari Proton. Apabila berbicara mengenai kejayaan Korea naik menjadi negara maju dan kuasa ekonomi Asia dengan begitu cepat, Hyundai lah antara syarikat yang paling selalu disebut oleh […]