Kesihatan – Page 5 of 16 – Daily Rakyat

Kategori : Kesihatan

punca keguguran

Ketahuilah 8 punca kenapa wanita hamil mengalami keguguran, no.6 pasti buatkan anda terkejut

Punca keguguran, keguguran spontan dalam tempoh tiga bulan pertama kehamilan secara amnya disebabkan oleh kromosom yang tidak normal. Ini bermakna bahawa embrio tidak lagi dibentuk dengan baik, hasil daripada konsep berhenti dari evolusi dan dihapuskan. Daripada semua pengguguran yang berlaku sebelum minggu ke-8, 30% tidak mempunyai janin yang dikaitkan dengan pundi amnion dan plasenta. Keguguran […]

Lemak yang berlebihan boleh membuatkan anda tidak senang duduk. Berikut 6 cara bakar lemak dalam tubuh, No.2 mudah jer

Cara Bakar Lemak Dengan Cepat .Lemak yang berlebihan boleh membuatkan anda tidak senang duduk. Setiap orang mempunyai tempoh atau jangkamasa berbeza untuk membakar lemak dalam tubuhnya.Ia bergantung berapa banyak kelebihan lemak yang ada di dalam tubuh. Semakin tebal lemak tertimbun, semakin banyak waktu yang diperlukan untuk membakarnya. Berikut beberapa cara bakar lemak dalam tubuh dengan keadaan fizikal […]

demam campak

Demam Campak Boleh Membawa Maut

Jika anak anda demam, pastikan tidak mempunyai tanda-tanda penyakit campak (measles). Tanda-tanda  yang diserang demam campak adalah:   Demam sehingga mencecah 38°C Batuk Selsema / hidung berair Mata merah (radang konjuntivitis) Ruam merah bermula di bahagian muka kemudian merebak ke seluruh badan. Biasanya ruam itu terjadi pada hari ketiga demam. Pengidap penyakit campak akan juga […]

kehidupan yang sihat

Wanita! Jangan Abaikan 5 Perkara Ini Untuk Kehidupan Yang Sihat

Cepatnya masa berlalu, Sedar tak sedar, usia sudah masuk angka 30. Sebahagian wanita, pada usia 30 tahun dikatakan waktu puncak, punya karier yang stabil serta keluarga sendiri dan perlu kehidupan yang sihat. Namun, jangan terus terleka kerana apabila anda berada dalam usia 30an, kesihatan wanita tidak akan sama seperti ketika di usia remaja hingga hujung […]

Punca Kita Hilang Keyakinan Diri Adalah Berat Badan Yang Berlebihan. Tips Mengurangkan Berat Badan Untuk Anda Yang Ingin Berubah

Tips Mengurangkan Berat Badan Salah satu punca kita hilang keyakinan diri adalah Berat Badan yang berlebihan. Lebih-lebih lagi kerja yang memerlukan kita berjumpa dengan orang ramai. Kita sering kali kehilangan self confident apabila kita berhadapan dengan orang lain kerana bentuk fizikal kita yang berlebihan. Dah bermacam-macam produk kita cuba. Bermacam-macam jenis senaman juga kita sudah […]

penjagaan jantung

Tips Penjagaan Kesihatan Jantung

5 TIPS PENJAGAAN KESIHATAN JANTUNG Tahukah dan percayakah anda? Orang yang akan hidup lebih sihat dan sejahtera adalah orang yang mementingkan penjagaan kesihatan jantung. Ikutilah 5 tips berikut untuk menjaga kesihatan jantung dan serlahkan jiwa muda anda bersama orang tersayang. 1. Kekalkan Berat Badan Yang Sihat Berat badan yang sihat ialah indeks jisim tubuh (IJT) […]

mengatasi mengantuk

10 Punca Mengantuk Di Pagi Hari Serta Petua Cara Mengatasi

Rasa mengantuk diwaktu pagi boleh menjejaskan tumpuan terhadap kerja ataupun rutin seharian. Mata akan terasa pedih dan badan akan mula rasa lesu apabila banyak menguap. Tetapi takkan nak sambung tidur sedangkan ada banyak kerja atau tugasan yang perlu anda siapkan ketika itu. Kalau hal ini berlanjutan atau berulang setiap hari, pasti prestasi kerja akan merundum. […]

cara hidup

Cara Rasulullah SAW Menjaga Kesihatan Diri

Cara hidup yang diamalkan Rasulullah s.a.w  patut dicontohi, mencontohi nabi bukan sekadar serpihan, tetapi perlu dalam semua aspek kehidupan kita. Kali ini saya ingin kongsikan bersama cara hidup sihat Nabi Muhammad amalkan. Nabi bukan bermakna terhindar daripada penyakit, tetapi baginda sebenarnya hanya pernah sakit beberapa kali saja. Badan kita sihat, tetapi kebanyakannya hati kita yang berpenyakit. […]

Nak Tahu Bagaimana Cara untuk Menikmati Semua Hidangan Kegemaran Tanpa Rasa Takut Kesihatan Terjejas??

Semua orang inginkan Menikmati Semua Hidangan Kegemaran Tanpa Rasa Takut. Tambahan pula hidup di Malaysia ni ibarat syurga makanan. Macam-macam jenis makanan ada, dari makanan barat, makanan utara, makanan timur dan makanan selatan pun ada. Boleh dikatakan memang tak terkira lah. Lebih menariknya, kebanyakan menu boleh dimakan oleh pelbagai kaum. Antara yang popular ialah Nasi […]

Pengambilan Kafein

14 Kesan Sampingan Pengambilan Kafein Berlebihan Yang Wajib Penggemar Kopi Ketahui

Pengambilan Kafein boleh ditemui di dalam makanan yang mempunyai rasa pahit seperti kekacang, kopi, daun teh dan buah  koko.Kafein tidak memberikan sebarang nilai nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan kita. Namun sebaliknya kafein mempunyai beberapa kesan sampingan pada tubuh. Kafein merupakan sebuah zat stimulant yang dapat merangsang sistem saraf pusat. Mengambil kafein akan membuat kita […]