Kategori : Kesihatan

Cara Hilangkan Ketuat Dengan Mudah

Views: 699

Saya pasti ramai yang mengalami masalah ketuat. Ada yang di kaki, ada yang di tangan. Tapi macam cara hilangkan ketuat dengan mudah. Ketuat ni memang menyemak dan anda pasti lagi suka kalau ia hilang betul tak? Apakah punca ketuat? Ketuat berpunca daripada virus HPV. Kebanyakan orang memang menjadi pembawa kepada virus ini. Tidak semua orang […]

Anak Kecil Gigi Dah Rosak! Apa Puncanya? Ala Gigi Susu Je Kan?

Views: 182

Anak kecil gigi dah rosak! Apa puncanya? Ala gigi susu je kan? Sebab yang paling utama adalah nursing botttle caries. Sebar ilmu untuk elakkan perkara ini terjadi pada anak-anak kecil kita yang comel. Kenapa penting jaga gigi susu? Sebab semua gigi depan akan tumbuh semula hanya pada umur sekitar 7 hingga 9 tahun. Kalau 2 […]

 Dua Lelaki Mengalami Letih Dan Lemah Yang Teruk Dipercayai Selepas Meminum Sejenis Kopi

Views: 257

Dua lelaki mengalami simptom letih dan lemah yang teruk, dipercayai selepas meminum sejenis kopi. Sehingga terpaksa dirawat di Hospital Pulau Pinang (HPP). Menurut Pengarah Jabatan Kesihatan Pulau Pinang Dr Wan Mansor Hamzah berkata, dua lelaki itu mendakwa gejala berkenaan berlaku selepas minum sejenis kopi, dan mengalami beberapa simptom antaranya letih dan lemah yang teruk. Pihaknya […]

Milo Sebagai Minuman Yang Tidak Sihat?

Views: 345

Sekarang tengah viral satu video yang kecam MILO sebagai minuman yang tidak sihat tetapi diiklankan sebaliknya. MILO dah keluarkan kenyataan rasmi berkenaan dakwaan itu. Apapun, mari lihat sedikit fakta tentang MILO dan cara rakyat Malaysia menikmatinya. 1. MILO adalah produk Australia. Dicipta oleh Thomas Mayne pada tahun 1934 sebagai minuman pelengkap ketika kemelesetan ekonomi yang […]

Sakit lutut

Cara Rawatan Yang Terbaik Bila Anda Sakit Lutut

Views: 626

Sakit lutut yang dapat dialami oleh semua orang dari segala usia tapi terutamanya orang berusia 40 tahun ke atas, Doktor Abdul Rahim telah berkongsi ilmunya dalam berkaitan masalah sakit lutut, cara rawatan terbaik bila anda sakit lutut dan tanda anda terkena sakit lutut. “Yang mana RAWATAN terbaik bila anda SAKIT LUTUT: Makan ubat, Physio, Mkn Produk […]

Sakit Perut

Masalah Sembelit Menyukarkan Hidup

Views: 159

Masalah sembelit biasanya berlaku kepada orang yang dewasa tapi tidak nafikan kanak-kanak juga ada yang mengalami masalah sembelit. Masalah sembelit ini mampu menyukarkan kerja harian kita lebih-lebih lagi ada sembelit yang kronik. Terdapat yang punca dan sebab sembelit berlaku dan ini mampu untuk anda mengelak dari sembelit.  MALAS MEMBUANG AIR BESAR SELALU TAHAN BERAK KURANG AIR […]

Kena Tahu Bezakan Kemurungan (Mood Depression) Dengan Kemurungan Klinikal (Clinical Depression)

Views: 442

Selepas peristiwa yang menggoncang jiwa, kebanyakan kita pernah lalui situasi di mana kita berasa sedih, tiada motivasi, kesunyian, dan jiwa kacau selama seminggu. Itu reaksi biasa dan kita masih boleh berfungsi dengan normal. Itu adalah mood depression, dan bukan penyakit. Clinical depression(major depression) pula akan menyebabkan kefungsian akal terjejas dan secara tidak langsung boleh juga […]

Perkongsian Shaari Anuar Buat Mereka Yang Berumur 40 Tahun Ini Wajib Dibaca!

Views: 272

Clients saya, minta nasihat kewangan bagi persediaan untuk mereka suami isteri yang nak masuk umur 40 tahun tahun 2018. Kata orang, umur 40 tahun ni, bermula episod baru,, “life begin at 40….”. Masa ni ramai yang tambah bini… Ok lagi, yang menambah hutang pon ramai juga. Yelah start business agak lewat. Tu sebabnya, tengah muda, […]

5.5 Juta Rakyat Malaysia Obes!

Views: 544

Tahukah anda 1 daripada 3 murid sekolah rendah mengalami masalah berlebihan berat badan dan obesiti? Manakala 1 daripada 4 murid sekolah menengah juga mengalami masalah yang sama. Apa yang lebih mengusarkankan, hanya 6% remaja makan cukup sayur-sayuran seperti yang disarankan iaitu 3 sajian sehari. Kurang daripada separuh golongan remaja Malaysia makan cukup buah-buahan seperti yang […]

Wanita Yang Ingin Kekal Cantik WAJIB Lakukan Perkara Ini!

Views: 232

Setiap wanita dikurniakan kecantikan masing-masing. Memang naluri seorang wanita ingin kekal cantik dan dipuji setiap hari. Dengan itu, ada yang sanggup mempercantikkan diri sendiri dengan penggunaan krim-krim pemutih merbahaya dan juga pembedahan plastik. Ketahuilah wahai para wanita, cantik menurut Islam bukan hanya sekedar faktor luaran. Tapi juga bermula dari hati. Sebagaimana doa yang selalu diucapkan […]